>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Armoni I KOM417 Seçmeli Lisans 4 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zaliha Didem ERKEN
Öğr. Gör. Mehmet Ali UZUNSELVİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenci bu dersin sonunda XVII.yy'dan XIX.yy'a uzanan çeşitli dönem ve stillerdeki karakteristik gelenekleri, teorik ve pratik çerçevede kulanabilme ve yorumlayabilme bilgi ve becerisini kazanacaktır.
1) Öğrenci bu dersin sonunda XVII.yy'dan XIX.yy'a uzanan çeşitli dönem ve stillerdeki karakteristik gelenekleri, teorik ve pratik çerçevede kulanabilme ve yorumlayabilme bilgi ve becerisini kazanacaktır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Orta Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Kontrpuan , Partisyon okuma , Form Bilgisi.

Dersin İçeriği

Son romantik dönem ve empresyonizm ile birlikte ortaya çıkan yeni armonik yaklaşımların genel mantığının kavranması ve üslupsal çerçevede kullanılması ve yorumlanması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kök ve çevrim durumundaki beşli akorlarda gecikme ve basamak olarak kullanılan alterasyonlar.
2) Kök ve çevrim durumundaki beşli akorlarda işleme,geçit ve kaçamak ses olarak kullanılan alterasyonlar
3) Kök ve çevrim durumundaki dominant yedili akorlarında basamak ve gecikme olarak kullanılan alterasyonlar.
4) Kök ve çevrim durumundaki dominant yedili akorlarda işleme,geçit ve kaçamak ses olarak kullanılan alterasyonlar.
5) Kök ve çevrim durumundaki eksik ve yeden yedili akorlarında basamak ve gecikme olarak kullanılan alterasyonlar.
6) Kök ve çevrim durumundaki eksik ve yeden yedili akorlarda işleme,geçit ve kaçamak ses olarak kullanılan alterasyonlar.
7) Kök ve çevrim durumundaki suni yedili akorlarda basamak ve gecikme olarak kullanılan alterasyonlar.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kök ve çevrim durumundaki dominant yedili akorlarda işleme,geçit ve kaçamak ses olarak kullanılan alterasyonlar.
10) Kök ve çevrim durumundaki dominant dokuzlu akorlarda basamak ve gecikme olarak kullanılan alterasyonlar.
11) Kök ve çevrim durumundaki dominant dokuzlu akorlarda işleme,geçit ve kaçamak ses olarak kullanılan alterasyonlar.
12) Kök ve çevrim durumundaki tüm beşli,yedili ve dominant dokuzlu akorlarda çözüllmeyen basamak, gecikme ve alterasyonlar.
13) Çözülmeyen altere akorlar arasındaki fonksiyonel ilişkiler.
14) Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirmesi ve genel analiz.
15) Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirmesi ve genel analiz.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Henri Challan
2- Theodor Dubois
3- Paul Guldin

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Alıştırma ve Uygulama
7) Alıştırma ve Uygulama
8) Beyin Fırtınası
9) Beyin Fırtınası
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

14

30%

Ara Sınav

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte