>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Ulusal Okullar Dönemi | DEK307 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 2 |
Doç. Dr. Gülşen ERDAL
1) 19.yüzyıl toplum yapısının müzikteki etkilerini bilme
1) 19.yüzyıl toplum yapısının müzikteki etkilerini bilme
2) müzikte ulusalcılık akımının kavrama
2) müzikte ulusalcılık akımının kavrama
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | |
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Müzik tarihi
Müzik tarihinde ulusalcılık akımının etkileriyle bestecilerin kendi ulusal müziklerini evrensel değerlerle birlikte kullandıkları dönemi kapsar19.yy da Avrupa ülkelerinde ulusal bilincin gelişmesi ve sanata yansıması o dönem bestecilerini ve eserlerinin incelenmesidir.XIX. Yüzyıl Avrupa ülkelerinde ulus bilinciyle birlikte müzikte ortaya çıkan “ulusal okullar” dönemi; Çek okulundan Smetana, Rus okulundan Glinka ve “Rus Beşleri” İskandinav okulundan Grieg, Sibelius, Nielsen, Macar okulundan Bartok, Kodaly gibi belli başlı ulusal okulların temsilcilerinin incelenmesi.
1- müzik tarihi/Ahmet Say
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte