>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kontrpuan I KOM409 Seçmeli Lisans 4 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Mehmet Ali UZUNSELVİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenci bu dersin sonucunda 2 sesli bir kontrpuan örneğini nasıl kurgulayacağını ve kontrol edeceğini öğrenecektir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Armoni,Füg

Dersin İçeriği

Cantus Firmus'un bas'ta,tenor ya da alto'da ve soprano'da verildiği tüm şekillerde, İki ve üç sesli olarak tüm kontpuan türlerinin genel özellikleri ve bunların barok müzik geleneği ile ilişkisi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Genel ezgisel ve estetik kuralların tanımlanması İki sesli Kontrpuanda 1)figür ve motif hareketlerinin çerçevesi. 2)Kullanılacak aralık ve akor yapılarının belirlenmesi.3)Süsleme,işleme ve geçit seslsrinin kullanımı
2) Tanımlanan ezgisel kuralların kullanım ile ilgili egzersizler ve hatalı kullanımların örneklerle anlatımı.
3) Majör,minör dizilerin genel yapısı ve kullanım şekillerine estetik olarak iyi olan ve olmayan kullanımların karşılaştırılması.
4) Dorya,Frigya,Lidya,Miksolidya ve Lokriya modlarının genel yapısı ve iyi olan ve olmayan kullanımların karşılaştırılması.
5) Tanımlanan estetik ölçütler çerçevesinde, belirlenmiş bir cantus firmus üzerine bir'e karşı bir ve bir'e karşı iki olmak üzere Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Soprano'ya koyarak çözümü.
6) Tanımlanan estetik ölçütler çerçevesinde, belirlenmiş bir cantus firmus üzerine Bir'e karşı iki bir'e karşı senkoplu olmak üzere Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Soprano'ya koyarak çözümü.
7) Tanımlanan estetik ölçütler çerçevesinde, belirlenmiş bir cantus firmus üzerine bir'e karşı senkoplu ve bire karşı dört olmak üzere Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Soprano'ya koyarak çözümü.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tanımlanan estetik ölçütler çerçevesinde, belirlenmiş bir cantus firmus üzerine bir'e karşı dört ve karma ritimli olmak üzere Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Soprano'ya koyarak çözümü.
10) Tanımlanan estetik ölçütler çerçevesinde, belirlenmiş bir cantus firmus üzerine bir'e karşı karma ritimli olmak üzere Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Soprano'ya koyarak çözümü.
11) Üç sesli kontrpuan'a giriş ve belirlenmiş bir cantus firmus üzerine bir'e karşı bir olmak üzere Cantus 1) Bas'a 2) Alto'ya 3) Soprano'ya koyarak çözümü.
12) Belirlenmiş bir cantus firmus üzerine bir'e karşı bir olmak üzere Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Alto'ya 3) Soprano'ya koyarak çözümü.
13) Bir'e karşı bir ve ikilik senkoplu olmak üzere, Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Tenor'a 3) Soprano'ya koyarak çözümü.
14) Belirlenmiş bir cantus firmus üzerine bir'e karşı ikilik senkop ve dörtlük olmak üzere, Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Tenor'a 3) Soprano'ya koyarak çözümü.
15) Belirlenmiş bir cantus firmus üzerine karma ritimli olmak üzere, Cantus Firmus'u 1) Bas'a 2) Alto'ya 3) Soprano'ya koyarak çözümü.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Noel Gallon

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Tartışma
8) Tartışma
9) Alıştırma ve Uygulama
10) Alıştırma ve Uygulama
11) Grup Çalışması
12) Grup Çalışması
13) Grup Çalışması
14) Benzetim
15) Benzetim
16) Benzetim
17) Beyin Fırtınası
18) Bireysel Çalışma
19) Bireysel Çalışma
20) Bireysel Çalışma
21) Problem Çözme
22) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

14

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte