>

Orta Asya Türk Müziği Kültürü-i

Türk Halk Müziği

Devlet Konservatuarı
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Orta Asya Türk Müziği Kültürü-i KGM211 Seçmeli Lisans 2 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sema ORSOY
Öğr. Gör. Kemal KARAÖZ
Öğr. Gör. Rüstem Cem YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Orta Asya coğrafyasını tanır.
2) Hunların siyasi, sosyal, ekonomik yapısını tanır.
3) Göktürklerin siyasi, sosyal, ekonomik yapısını tanır.
4) İslami dönem öncesi Turklerde kültürel yapıyı tanımlar.
5) Türk kültürü içinde müziğin gelişimini değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek      
2 Orta Yüksek      
3          
4 Yüksek        
5 Yüksek Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Başlangıçtan 10.yüzyıla kadar siyasi, ekonomik, sosyo-kültürel açıdan Orta Asya Türk tarihi inceleme konusu edilecektir. Bu kapsamda Hunların, Göktürklerin, Uygurların siyasi yapıları ve kültürleri bağlamında müzikleri işlenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Orta Asya’nın tanımı
2) Orta Asya’nın coğrafi özellikleri
3) Büyük Hun İmparatorluğu'nun kuruluşu
4) Hunların siyasi, sosyal, ekonomik yapısı
5) Hunların siyasi, sosyal, ekonomik yapısı
6) Hun kültürü
7) Hun kültürü içinde müzik
8) Ara Sınav
9) Göktürk Devleti'nin kuruluşu
10) Göktürklerin siyasi, sosyal, ekonomik yapısı
11) Göktürklerin siyasi, sosyal, ekonomik yapısı
12) Göktürk kültürü
13) Göktürk kültüründe müzik
14) Hun ve Göktürklerde müzik kültürü
15) Genel Tekrar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sinor Denis (derleyen), Erken İç Asya, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000
2- Ögel Bahaeddin, Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, 2 cilt, Kültür Bakanlığı yayınları, 1981
3- Onat Ayşe, Sema Orsoy, Konuralp Ercilasun, Han Hanedanlığı Tarihi Hsiung-nu(Hun) Monografisi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 2004

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte