>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Uzakdoğu Müzik Kültürü-i KGM309 Seçmeli Lisans 3 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sema ORSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Uzak Doğu'yu tanımlar.
2) Çin'in coğrafi yapısını tanır.
3) Çin'in siyasi yapısını açıklar.
4) Çin kültürünü tanımlar. .
5) Japonya'nın coğrafi yapısını tanır.
6) Japonya'nın siyasi yapısını açıklar.
7) Japon kültürünü tanımlar.
8) Çin kültürü ile Japon kültürünü karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek      
2 Orta Yüksek      
3          
4 Yüksek        
5 Orta Yüksek      
6          
7 Yüksek Yüksek      
8 Yüksek Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Çin, Japonya, Kore ve Tibet gibi uzak Asya devletlerinin tarihsel süreç içindeki siyasal, ekonomik ve kültürel değişimleri ve bunların müziğe yansımaları dönemsel biçimde incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Uzakdoğu’nun tanımı
2) Çin’in coğrafi konumu
3) Çin’in siyasi, sosyal, ekonomik yapısı
4) Çin’in siyasi, sosyal, ekonomik yapısı
5) Çin kültüründe müzik
6) Çin kültüründe müzik
7) Çin kültürünü etkileyen faktörler
8) Ara sınav
9) Japonya'nın coğrafi konumu
10) Japonya'nın siyasi,sosyal, ekonomik yapısı
11) Japonya'nın siyasi,sosyal, ekonomik yapısı
12) Japon kültüründe müzik
13) Japon kültüründe müzik
14) Çin- Japon ilişkilerinin kültürlere yansıması
15) Genel Tekrar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Eberhard Wolfram, Çin Tarihi, Tarihi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1995.
2- Eberhard Wolfram, Uzakdoğu Tarihi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1982.
3- Erkin Hüseyin Can, Geçmişten Günümüze Japonya’dan Türkiye’ye Bakış, Vadi Yayınları, 2004

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte