>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kompozisyon I KOM143 Zorunlu Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zaliha Didem ERKEN
Öğr. Gör. Mehmet Ali UZUNSELVİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonucunda öğrenci müfredat dahilindeki kompozisyonu bitirecek ve bu kompozisyonun içeriği olan konuları kavramış olacaktır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Orkestrasyon ve Çalgı bilgisi

Dersin İçeriği

Kullanılacak çalgılar ve müzik dilinin öğrencinin eğilimine göre öğretmen gözetiminde belirleneceği bir adet serbest formda 3 ila 5 dakikalık solo ya da oda müziği eserinin yazılması,ilgili örnek müziklerin dinlenmesi ve analizi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Klasik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının ve karakterinin üzerinde konuşulması.
2) Klasik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının ve karakterinin üzerinde konuşulması.
3) Klasik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
4) Klasik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
5) Romantik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
6) Romantik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
7) Romantik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Son Romantik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
10) Son Romantik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
11) Son Romantik dönem bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
12) Empresyonist bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
13) Empresyonist bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
14) Empresyonist bir yapıtın dinlenmesi,partisyondan takibi,genel analizi ve üzerinde konuşulması.Öğrencinin dönem boyunca yazacağı eser ya da eserlerin planının, karakterinin üzerinde konuşulması ve öğrencinin yazmaya başladığı yapıtın kontrolü.
15) Öğrencinin dönem boyunca yazdığı müziğin kontrolü ve dinlenen örneklerden ne kadar faydalandığının sözel ve yazılı olarak ölçülmesi.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Çeşitli dönem bestecilerine ait partisyon örnekleri ve makaleler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

14

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte