>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Müşteri İlişkileri ve Şikayet Yönetimi OMP287 Seçmeli Önlisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ömür ALYAKUT
Dr. Öğr. Üyesi Yüksel GÜNGÖR
Öğr. Gör. Zeynep GENÇ
Öğr. Gör. Ramazan BULUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kişiler arası iletişim becerileri edinir.
2) Günlük yaşamlarında ve mesleklerinde daha sağlıklı iletişim kurar.
3) Müşteri kavramı, tipleri ve değeri hakkında bilgi sahibi olur.
4) Müşteri hizmet kalitesi hakkında bilgi sahibi olur.
5) Müşteri odaklı hizmet anlayışını benimser.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
3 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Davranış Bilimleri

Dersin İçeriği

Bu ders, Tüketici davranışlarının pazarlamada rolü, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler, kültürel ve sosyal faktörler, satın alma karar süreci, tüketici davranış modelleri, satın alma davranış türleri, tüketici davranış araştırması ve tüketicilik, gibi konuları içerir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN TEMELLERİ
2) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (MİY) KAVRAMI VE TEMEL FELSEFESİ
3) MİY MİMARİSİ
4) MİY ÇERÇEVESİNDE ÖRGÜT YAPISI
5) İLİŞKİ KAVRAMI VE İLİŞKİ KALİTESİ
6) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI
7) MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, MÜŞTERİ SADAKATİ VE İŞLETME PERFORMANSI
8) Ara sınav/ Değerlendirme
9) MÜŞTERİ ÖMÜR BOYU DEĞERİ
10) MÜŞTERİ İHTİYAÇLARININ ANLAŞILMASI
11) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİ MADENCİLİĞİ
12) MÜŞTERİ YAŞAM DÖNGÜSÜ SÜRECİ
13) MÜŞTERİ YAŞAM DÖNGÜSÜ SÜRECİ (Devamı)
14) MÜŞTERİ ŞİKÂYETLERİNİN YÖNETİMİ
15) Genel tekrar
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Müşteri Şikayet Yönetimi, Editör: Prof. Dr. Fahri Apaydın, Nobel Yayıncılık
2- Müşteri İlişkileri Yönetimi, Teori, Uygulama, Ölçüm, Prof. Dr. Yavuz Demirel, Seçkin Yayıncılık
3- Müşteri İlişkileri Yönetimi, DOÇ. DR. BAHAR YAŞİN ders notları, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ
4- Müşteri Şikayet Yönetimi ve Örnek Olaylar, Editörler: Prof. Dr. Ayşe Şahin, Dr. Öğr. Üyesi Cansu Tor Kadıoğlu, Seçkin Yayıncılık
5- Konu ile ilgili güncel makaleler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte