>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Turizm Pazarlaması OMP147 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Yüksel GÜNGÖR
Öğr. Gör. Zeynep GENÇ
Öğr. Gör. Emine Zafer ÖÇBE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel pazarlama ile ilgili kavramları açıklar.
2) Turizm pazarlamasının tanımını ve önemini kavrar.
3) Turizm pazarlaması karmasını tanır.
4) Turizm pazarlamasının diğer bilimlerle ilişkisini kavrar.
5) Turizm pazarlamasındaki tüketici davranışlarını açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
3 Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu ders, temel pazarlamanın tanımı ve karması, hizmet pazarlaması ve turizm pazarlaması, turizm pazarlamasının aydaları, turizm pazarlaması karması, gibi konuları içerir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel Pazarlamanın Tanımı ve İlgili Kavramlar
2) Pazarlamanın Gelişim Süreci
3) Hizmet Pazarlamasına Giriş
4) Turizm Pazarlamasının Tanımı ve Önemi
5) Turizm Pazarlamasının Özellikleri
6) Turizm Pazarlamasının Diğer Bilimler İle İlişkisi
7) Turizm Pazarlaması Karması
8) Ara Sınav / Değerlendirme
9) Turizm Pazarlamasında Ürün
10) Turizm Pazarlamasında Dağıtım
11) Turizm Pazarlamasında Fiyat ve Tutundurma
12) Turizm Pazarlamasında İnsan, Süreç ve Fiziksel Ortam
13) Turizm Pazarlamasında Pazar Bölümleme ve Pazar Hedefleme
14) Turizm Pazarlamasında Tüketici Davranışı
15) Turizm Pazarlamasında Konumlandırma
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Turizm Pazarlaması, 2013. AÖF Yayınları, Eskişehir
2- Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C, 2009. Prof. Dr. Cevdet Avcıkurt/ Dr. Şehnaz Demirkol/ Dr. Burhanettin Zengin. Değişim Yayınları
3- Turizm Pazarlaması, 2012. Ahmet Hamdi İslamoğlu. Beta Yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte