>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Makine Resmi - I MKP111 Zorunlu Önlisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Abdulkadir CENGİZ
Doç. Dr. Hasan KAYA
Doç. Dr. Ali KİBAR
Dr. Öğr. Üyesi Serkan AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Yaşar BİLGİN
Dr. Öğr. Üyesi SERVET GÜLMEZ
Öğr. Gör. Pınar ADALI
Öğr. Gör. Hüsnü BAYSAL
Öğr. Gör. Ahmet ÇALIŞKAN
Öğr. Gör. İsmail Kalkan
Öğr. Gör. Hayrettin KAYA
Öğr. Gör. Durmuş KIR
Öğr. Gör. Cengiz SOYKAN
Öğr. Gör. Nilgün TURGUT
Öğr. Gör. M. Hanifi YILDIZ
Ögr. Gör. Dr. Ali İhsan ENGÜR
Ögr. Gör. Dr. Süleyman SOYDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Geometrik çizimleri yapar
2) İzdüşüm ve görünüşleri çizer
3) Ölçülendirme yapar
4) Kesit resimleri çizer
5) Perspektif çizimleri çizer

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Düşük Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Düşük       Düşük              
2 Orta Yüksek Düşük Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Düşük       Düşük              
3 Orta Yüksek Düşük Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Düşük       Düşük              
4 Orta Yüksek Düşük Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Düşük       Düşük              
5 Orta Yüksek Düşük Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Düşük       Düşük              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Makine resim parçalarını elle ve resim gereçleriyle çizim yapabilme, öğrencilerin el becerilerinin geliştirilmesi, geometrik çizimler yapabilme A. GEOMETRİK ÇİZİM 1. Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi 2. Çizim araç gereçleri 3. Yazı ve rakamlar 4. Çizgi ve çeşitleri 5. Doğru, dikme ve açıları istenilen değerlerde çizmek, 6. Çemberi istenilen sayıda bölmek, 7. Daire içine çokgenler çizmek, 8. Farklı daireleri içten / dıştan, teğet ve yaylarla birleştirmek, B. GÖRÜNÜŞ ÇIKARMA 1. İzdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması, 2. İzdüşümü düzlem çeşitleri, 3. Görünüşlerin uygun izdüşümü düzlemlerine yerleştirilmesi, 4. Görünüş çıkarma tanımı ve çeşitleri, 5. Görünüşler arasında bırakılacak boşluk, C. ÖLÇÜLENDİRME 1. Ölçek ve çeşitleri, 2. Ölçülendirme kuralları, 3. Ölçülendirme elemanları, i. Ölçü çizgisi, ii. Ölçü oku iii. Ölçü sınır çizgisi iv. Ölçü rakamları 4. Özel ölçülendirme sembol ve harfleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 1 Açı çizimleri, yay ve eğri çizimleri, .çokgen çizimleri,
2) 2 Doğru ve düzlemlerin izdüşümlerini çıkarma, bir doğrunun tam boyunu ve düzlemin gerçek büyüklüğünü çizme,
3) 3 Parçaların yeterli görünüşlerini çıkarma, gerektiğinde yardımcı ve özel görünüşleri çıkarma,
4) 4 Çeşitli parçalardan görünüş çıkarma
5) 5 Çeşitli parçalardan görünüş çıkarma
6) 6 Çeşitli parçalardan görünüş çıkarma
7) 7 Boyutlandırma, çeşitli makine parçalarının görünüş ve perspektiflerinin ölçülendirilmesi, bazı standart kesitler ve şekiller için özel işaretleri kullanma, yeterli ve gerekli ölçüler ile parçayı tanımlama, ölçekler,
8) 8 Kesit alma, uygun kesit düzlemini tayin etme, kesit görünüşün özelliklerini bilme, kesit çeşitlerini ve kesitlerdeki özel durumları açıklama, açınım çizimi.
9) 9 Çeşitli parçalardan kesit alma çeşitlerini uygulama
10) 10 Çeşitli parçalardan kesit alma çeşitlerini uygulama
11) 11 Perspektif çizim yöntemleri, çeşitleri, örnek perspektiflerin çizimi
12) 12 ARA SINAV
13) 13 Perspektif metotları kullanarak üzerinde yay ve çember ihtiva eden perspektiflerin çizilmesi
14) 14 Görünüşü verilen parçalara göre uygun perspektiflerin çizilmesi.
15) Tekrar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Koparal-İplikçioğlu, Teknik Resim İst. 1994.
2- TEKNİKRESİM DERS NOTLARI,RESMİ YILDIZ
3- Ders kitabıizlence ve seçilmiş yazılarMakaleler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Kısa Sınav

1

50%

Uygulama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte