>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İmalat İşlemleri - III MKP205 Zorunlu Önlisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Hasan ÖKTEM
Prof. Dr. Ahmet Necati ÖZSEZEN
Doç. Dr. Sezgin BÜYÜKKÜTÜK
Doç. Dr. Abdulkadir CENGİZ
Doç. Dr. Hasan KAYA
Doç. Dr. Ali KİBAR
Dr. Öğr. Üyesi Serkan AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Yaşar BİLGİN
Dr. Öğr. Üyesi SERVET GÜLMEZ
Dr. Öğr. Üyesi Nilgün İNCE ÇİÇEK
Dr. Öğr. Üyesi Sinan YILMAZ
Öğr. Gör. Ferit ARTKIN
Öğr. Gör. Ahmet Sefa ATALAY
Öğr. Gör. Ahmet ÇALIŞKAN
Öğr. Gör. İsmail Kalkan
Öğr. Gör. Hayrettin KAYA
Öğr. Gör. Durmuş KIR
Öğr. Gör. Evren KUTLU
Öğr. Gör. Cengiz SOYKAN
Ögr. Gör. Dr. Ali İhsan ENGÜR
Ögr. Gör. Dr. Süleyman SOYDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Atelyedeki takım tezgahlarını kullanır
1) Atelyedeki takım tezgahlarını kullanır
2) Atelyedeki kaynak makinelerini kullanır
2) Atelyedeki kaynak makinelerini kullanır
3) Freze tezgahında freze çakısı iş parçası kombinasyonları için kesme hızı ve ilerleme değerini hesaplar
3) Freze tezgahında freze çakısı iş parçası kombinasyonları için kesme hızı ve ilerleme değerini hesaplar
4) Torna tezgahında kalem iş parçası kombinasyonları için kesme hızı ve ilerleme değerini hesaplar
4) Torna tezgahında kalem iş parçası kombinasyonları için kesme hızı ve ilerleme değerini hesaplar
5) Aynı ve zıt yönlü frezeleme işlemelerini yapar
5) Aynı ve zıt yönlü frezeleme işlemelerini yapar
6) Freze tezgahında düz dişli ve helis dişli çark çark üretir
6) Freze tezgahında düz dişli ve helis dişli çark çark üretir
7) Torna tezgahında silindirik iş parçasına vida açar
7) Torna tezgahında silindirik iş parçasına vida açar
8) Düzlem taşlama tezgahını kullanır
8) Düzlem taşlama tezgahını kullanır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1                                        
1     Düşük Yüksek Düşük                              
2                                        
2     Düşük Yüksek Düşük                              
3                                        
3     Düşük Yüksek Düşük                              
4                                        
4     Düşük Yüksek                                
5                                        
5       Yüksek                                
6                                        
6     Düşük Yüksek Düşük                              
7                                        
7     Düşük Yüksek Düşük                              
8                                        
8     Düşük Yüksek Düşük                              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Vida tanımı ve özellikleri. Kesici takımların torna tezgâhına bağlanması, vida çekmede göz önüne alınacak hususlar. Düz dişli çarkın tanımı ve kullanım yerleri, çark hesaplamaları ve modül freze çakısını seçmek. Düz dişli çark imalat teknikleri. Dişlinin kontrolü. Helis dişli çarkın tanımı ve kullanım yerleri, helis dişli çark imalat teknikleri, helis dişli çark hesaplamaları, modül freze çakısını seçmek. Dişlinin kontrolü. Düzlem ve silindirik taşlama işlemleri. Uygun taşlama taşı seçmek ve taşlama taşı ile iş parçasını konumlandırmak.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Manuel Metal Ark Kaynağı; elektrik arkı, elektrodların sınıflandırılması, kaynak yardımcı ekipmanları, manuel metal ark kaynağı uygulamaları, boru kaynağı, yalın karbonlu ve manganlı çeliklerin kaynağı, düşük alaşımlı çeliklerin sınıflandırılması
2) Manuel Metal Ark Kaynağı; elektrik arkı, elektrodların sınıflandırılması, kaynak yardımcı ekipmanları, manuel metal ark kaynağı uygulamaları, boru kaynağı, yalın karbonlu ve manganlı çeliklerin kaynağı, düşük alaşımlı çeliklerin sınıflandırılması
3) Gazaltı Metal Ark Kaynağı; metal inert gaz (MIG), metal atktif gaz (MAG) "CO2 ve karışık gaz içeren prosesler", teknikler, yumuşak çeliğin CO2 ile kaynağı, otomatik kaynak, darbeli MIG kaynağı, sinerjik darbeli MIG kaynağı.
4) Gazaltı Metal Ark Kaynağı; metal inert gaz (MIG), metal atktif gaz (MAG) "CO2 ve karışık gaz içeren prosesler", teknikler, yumuşak çeliğin CO2 ile kaynağı, otomatik kaynak, darbeli MIG kaynağı, sinerjik darbeli MIG kaynağı.
5) Tungsten elektrod ile gaz korumalı kaynak yöntemleri (TIG) ve plazma ark prosesleri; teknoloji ve ekipmanlar, kaynak teknikleri, otomatik kaynak, plazma arkı ile kaynak.
6) Tungsten elektrod ile gaz korumalı kaynak yöntemleri (TIG) ve plazma ark prosesleri; teknoloji ve ekipmanlar, kaynak teknikleri, otomatik kaynak, plazma arkı ile kaynak.
7) Direnç kaynağı ve flaş alın kaynağı; spot kaynağı, elektrodlar, dikiş kaynağı, projeksiyon kaynağı, alın direnç kaynağı ve flaş alın kaynağı.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Direnç kaynağı ve flaş alın kaynağı; spot kaynağı, elektrodlar, dikiş kaynağı, projeksiyon kaynağı, alın direnç kaynağı ve flaş alın kaynağı.
10) Diğer Kaynak Yöntemleri: tozaltı kaynağı, elektro cüruf kaynağı, basınç kaynağı, sürtünme kaynağı, elektron ışın kaynağı, lazer ışın kaynağı
11) Diğer Kaynak Yöntemleri; saplama kaynağı, kapasitörden deşarjlı saplama kaynağı, patlamalı kaynak, termit kaynağı, sualtı kaynağı
12) Oksi-asetilen kaynak yöntemi; ilkeler ve ekipmanlar, kaynak yöntemleri, dökme demir kaynağı, prinç ve bronz kaynağı, bakır kaynağı, alüminyum kaynağı, nickel ve alaşımlarının kaynağı ,yüzey sertleştirme ve lehimleme.
13) Kesme prosesleri; demir ve çeliğin gaz ile kesilmesi, oksijen ya da termik mızrak, oksi asetilen prosesi kullanılarak alev ile oyma, oksi-ark kesme prosesi, ark-hava kesme ve oyma prosesleri, plazma ile kesme, toz enjeksion ile kesme, su altında kesme.
14) Plastiklerin kaynağı; plastikler, makine kaynağı, yüksek frekans kıvılcım testi, sıcak plaka kaynağı, makina ile sıcak plaka kaynağı, elektrik fizyon kaynağı, ultrasonik kaynak, titreşim kaynağı, adhesifler ile plastik ve kauçukların birleştirilmesi.
15) Tüm dönem boyunca işlenen konular özetlenecektir.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İmal usulleri, Prof. Selahaddin ANIK, Prof.Dr. Adnan Dikicioğlu, Doç.Dr. Murat Vural, Birsen Yayınevi, İstanbul 2006
1- İmal usulleri, Prof. Selahaddin ANIK, Prof.Dr. Adnan Dikicioğlu, Doç.Dr. Murat Vural, Birsen Yayınevi, İstanbul 2006
2- Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri , Muammer Gavas, Mustafa Aydın, Mustafa Yaşar, Yahya Altunpak, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2006
2- Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri , Muammer Gavas, Mustafa Aydın, Mustafa Yaşar, Yahya Altunpak, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2006
3- İmalat Yöntemleri, Prof. Dr. Mehmet Baki KARAMIŞ, Erciyes Ün. Mak. Müh. Böl. Kayseri, 2005
3- İmalat Yöntemleri, Prof. Dr. Mehmet Baki KARAMIŞ, Erciyes Ün. Mak. Müh. Böl. Kayseri, 2005
4- Modern Welding, Andrew D. Althouse, Carl H. Turnquist, William A. Bowditch , Kevin E. Bowditch, Mark A. Bowditch, Goodheart-Willcox Co; 10th edition (January 1, 2004)
4- Modern Welding, Andrew D. Althouse, Carl H. Turnquist, William A. Bowditch , Kevin E. Bowditch, Mark A. Bowditch, Goodheart-Willcox Co; 10th edition (January 1, 2004)
5- The science and practice of welding volume 2; The practice of welding, A. C. Davies, 10th edition, Cambridge University Press, London, 2002
5- The science and practice of welding volume 2; The practice of welding, A. C. Davies, 10th edition, Cambridge University Press, London, 2002
6- Öğretim elemanının ders notları
6- Öğretim elemanının ders notları
7- Lecturer's lecture notes
7- Lecturer's lecture notes
8- Web siteleri
8- Web siteleri
9- Web sites
9- Web sites
10- kütüphane ve internet araştırması
10- kütüphane ve internet araştırması
11- library and internet research
11- library and internet research

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Alıştırma ve Uygulama
8) Alıştırma ve Uygulama
9) Gösteri
10) Gösteri


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

20%

Atölye

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte