>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Müşteri İlişkileri Yönetimi BSP216 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Nur KARACAN AĞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Müşteri İlişkileri Yönetimi sürecini tanımlar.
2) Tüketici davranışlarını ve müşteri tipleri için uygun yaklaşımlar geliştirir.
3) Müşteriyi tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma konusunda stratejiler geliştirir.
4) Müşteri değer yönetim sürecini tanımlar.
5) Müşteri sadakat programlarını açıklar.
6) Müşteri şikâyetleri yönetimini organize eder.
7) Müşteri ilişkileri Yönetimi için uygun bilgi teknolojilerini tanır.
8) Müşteri İlişkileri Yönetimini eleştirel olarak değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Müşteri ilişkileri yönetimi bağlamında yer alan temel kavramsal olguların benimsetilmesi, müşteri kavramının incelenmesi ve farklı boyutlarıyla öğrencilere algılatılması, müşteri analiz bağlamında yer alan temel teknik analiz teknikleri ile müşteri ilişkilerinin işletme amaçları doğrultusunda yürütülebilmesi amacıyla gerekli strateji ve programların geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik bilgiler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bankalarda Müşteri ilişkilerini geliştirme
2) Bankalarda Müşteri İlişkilerinin yeni boyutları
3) Bankalarda Müşterilerle iletişim
4) Bankalarda Müşteri hizmeti
5) Bankalarda Müşteri Kazanma ve Tutma
6) Bankalarda Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi
7) Genel değerlendirme
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Bankalarda Örgütsel kültür ve Değişim
10) Bankalarda Örgütsel kültür ve Değişim 2
11) Bankalarda Müşteri odaklı değişim yönetimi
12) Müşteri ilişkileri yönetiminin dünyadaki yeri ve önemi
13) Müşteri ilişkileri yönetiminin bankalar açısından yeri ve önemi
14) Genel değerlendirme
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte