>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II AIT104 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. (31.m) Özge ASLANMİRZA
Prof. Dr. Funda SELÇUK ŞİRİN
Prof. Dr. İbrahim ŞİRİN
Doç. Dr. Esma TORUN ÇELİK
Doç. Dr. Harun Mustafa TÖLE
Dr. Öğr. Üyesi Erol ÇETİN
Dr. Öğr. Üyesi Sema ORSOY
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz POLATEL
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SARIOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Gülcan YILMAZ
Öğr. Gör. Süleyman PEKİN
Öğr. Gör. Şener AKSU
Öğr. Gör. Bilgin AYHAN
Öğr. Gör. Sıdıka CEBECİ
Öğr. Gör. Muhammet Emin ÇAYCİ
Öğr. Gör. Kazım ÇELİK
Öğr. Gör. Bahadır DEMİRCAN
Öğr. Gör. BIROL DEMİRCİ
Öğr. Gör. Öznur FEYİZOĞLU
Öğr. Gör. Ahmet Vasfi KORKMAZ
Öğr. Gör. Soner KULAK
Öğr. Gör. Çiğdem KÜLÇÜR ÖZGÖREN
Öğr. Gör. Hasan Hüseyin MUNYAR
Öğr. Gör. Sibel ORHAN
Öğr. Gör. Sibel ÖZPINAR
Öğr. Gör. Vicdan ÖZTÜRK
Öğr. Gör. Güldal SUN
Öğr. Gör. Berrin TUNÇAY
Öğr. Gör. Mehmet ULUSOY
Öğr. Gör. Sinan YAKAY
Öğr. Gör. Ayla YÜKSEL
Ögr. Gör. Dr. Abidin ÇEVİK
Ögr. Gör. Dr. Gülten MADENDAĞ
Ögr. Gör. Dr. Melih YİGİT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türk Devrim sürecinde siyasi alandaki dönüşümü kavarar, ilk kurulan siyasi partilerle bu günkü siyasi partileri karşılaştırır
2) Türk devrim süreci öncesi hukuk sistemi ile yeni hukuk sistemini karşılaştırır
3) Eski eğitim sistemi ile Türk Devrim sürecindeki eğitim sistemini karşılaştırır
4) Osmanlının dışa bağımlı ekonomik yapısı ile Türkiye Cumhuriyetinin bağımsız ekonomik yapısını karşılaştırır ve anlar.
5) Eski toplum yapısı ile demokratik Yürkiye Cumhuriyetinin toplum yapısını karşılaştırır.
6) Ulus devletin kültürel gelişmelerini kavrar
7) Atatürk İlkerini kavrar.
8) Atatürk dönemi dış politikasını öğrenir.
9) Atatürk'ten sonraki dönem iç politika gelişmelerini çok partili yaşama geçiş sürecini öğrenir.
10) Atatürk'ten sonra ki dönem dış politika sürecini kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek      
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek      
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek      
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek         Yüksek Yüksek Yüksek      
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek      
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek         Yüksek Yüksek Yüksek      
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek      
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek         Yüksek Yüksek Yüksek      
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek      
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Cumhuriyetin ilanı Hilafetin kaldırılması ve Tevhid-i Tedrisat Yasası. Devrime karşı tepkiler, Şeyh Said Ayaklanması, İzmir suikastı. Çok partili yaşama geçiş denemeleri, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası. Atatürk devrimleri: Eğitim alanında yapılan devrimler. Hukuk alanında yapılan devrimler ve Türkiye’de uygulanan anayasalar Ekonomi alanında yapılan değişimler, devletçilik uygulaması ve sonuçları. Ara sınav Atatürk’ün kültür alanında yaptığı devrimler, dil, tarih, sanat vs. Atatürk ilkeleri, Atatürk’ün bütünleyici ilkeleri II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Cumhuriyetin ilanı
2) Hilafetin kaldırılması ve Tevhid-i Tedrisat Yasası
3) Devrime karşı tepkiler, Şeyh Said ayaklanması, İzmir suikastı
4) Çok partili yaşama geçiş denemeleri, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası
5) Atatürk devrimleri: eğitim alanında yapılan devrimler
6) Hukuk alanında yapılan devrimler ve Türkiye’de uygulanan anayasalar
7) Ekonomi alanında yapılan değişimler, devletçilik uygulaması ve sonuçları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Atatürk’ün kültür alanında yaptığı devrimler, dil, tarih, sanat vs.
10) Atatürk ilkeleri, Atatürk’ün bütünleyici ilkeleri
11) İkinci Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’nin iç ve dış Politikası
12) Çok partili hayata geçiş, nedenleri ve sonuçları
13) 1945 ile 1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler
14) 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları I
15) 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları II
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte