>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yaratıcılık ve İnovasyon HIP233 Seçmeli Önlisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Dilay GÜVENÇ
Dr. Öğr. Üyesi Benan YÜCEBALKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yaratıcılık, inovasyon ve yenilik kavramlarının tekniklerini tanımlar
1) Yaratıcılık, inovasyon ve yenilik kavramlarının tekniklerini tanımlar
2) Yaratıcı düşünme ve inovasyon geliştirme tekniklerini kavramış olur
2) Yaratıcı düşünme ve inovasyon geliştirme tekniklerini kavramış olur
3) Yaratıcı ve inovatif düşünceyi engelleyen önyargıları bilir.
3) Yaratıcı ve inovatif düşünceyi engelleyen önyargıları bilir.
4) Beyin fırtınası yapar , vizyon ve strateji tasarlar.
4) Beyin fırtınası yapar , vizyon ve strateji tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek    
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta    
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek    
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek    
3                
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek    
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek    
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Yaratıcılık ve inovasyonun geliştirme tekniklerini öğreterek, Türkiye ve Dünya örneklerini analiz etmek, Beyin fırtınası yapmak , vizyon ve strateji tasarlayabilmek

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yönetimde Yaratıcılık ve Yenilik
2) Bireysel Düzeyde Yaratıcılık
3) Örgütsel Düzeyde Yaratıcılık
4) Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Zihin Haritası, Beyin Fırtınası
5) Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Altı Ayakkabılı Düşünme Tekniği
6) Yönetsel Bir Süreç Olarak Yenilik, Anahtar Kavramlar ve Stratejik Bakış Açısı
7) Yenilikçi Örgüt
8) Ara Sınav
9) Yenilikçi Örgüt
10) Yenilikçilik, Örgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler
11) Yenilik Sistemi ve Politikaları
12) Yeniliğin Gelişmesi İçin Gerekli Ortamsal Koşullar
13) Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik
14) Yenilik Yönetiminin ve Yenilikçiliğin Değerlendirilmesi
15) Türkiye de yaratıcılık ve inovasyon
16) Makale ve Tartışmalar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yücebalkan, B., Ders Notları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte