>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama İlkeleri IYP132 Zorunlu Önlisans 1 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ufuk COŞKUN
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz YAVUZYILMAZ
Öğr. Gör. Elvan AKSEN
Öğr. Gör. İsmail KILIÇASLAN
Öğr. Gör. Volkan DEDEOĞLU
Ögr. Gör. Dr. Zafer CESUR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguların içselleştirilebilmesi
2) Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
3) Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesi
4) Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını kurgulayabilme
5) Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayların ve değişimlerin eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirebilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek       Yüksek         Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük
2   Yüksek       Yüksek         Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük
3   Yüksek       Yüksek         Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük
4   Yüksek       Yüksek         Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük
5   Yüksek       Yüksek         Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Pazarlamanın anlamı, aşamaları, temel ilkeleri, pazarlama stratejileri, taktikleri, politikaları, ürün, fiyat, dağıtım, promosyon bileşenlerinin özellikleri, uluslararası pazarlamanın temel ilkeleri.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- web

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte