>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilişimde Kalite Standardları BPP122 Seçmeli Önlisans 1 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ercan ARPAZ
Öğr. Gör. Mustafa OF

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Standardizasyonu ve amacını açıklar.
2) Mesleki standartları açıklar.
3) TSE'nin (Türk Standartları Enstitüsü) amacı ve çalışmalarını ifade eder.
4) Toplam kalite yönetimini ve bileşenlerini açıklar.
5) Zaman yönetimini açıklar.
6) Yapılacak işe uygun ekip ve ekipmanları belirleyebilir ve yönetebilir.
7) Gerekli raporları hazırlar ve sunar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Proje

Dersin İçeriği

Bu ders standardizasyonun tanımı, konusu; standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar; Türkiye’de yapılan standart ve standardizasyon çalışmaları; kalitenin tanımı ve yaklaşımları; toplam kalite yönetimi, kalite güvence, ISO 9000 standartları; mesleki standartlar konularını kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Standardizasyon: tanımı, konusu
2) Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar
3) Türkiye’deki standart ve standardizasyon çalışmaları
4) Bilişim sektöründeki standartlar
5) Kalitenin tanımı ve yaklaşımlar
6) Toplam kalite yönetimi: tarihçesi, amacı, önemi
7) Toplam Kalite Yönetimi: Eğitim, motivasyon
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Toplam kalite yönetimi : İletişim, yaratıcılık
10) Toplam Kalite Yönetiminde Sürekli İyileştirme (Kaizen)
11) Toplam Kalite Yönetimi ve katılımcı yönetim
12) Zaman Yönetimi
13) Ekip çalışmasının amacı ve önemi
14) Rapor hazırlama teknikleri
15) Rapor sunum teknikleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte