>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Genel ve Teknik İletişim OMP116 Seçmeli Önlisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Öznur GÖKKAYA
Doç. Dr. Ercan ARPAZ
Doç. Dr. Sinan AYDIN
Doç. Dr. Fatma OĞUZ ERDOĞAN
Doç. Dr. Serpil ÖZKURT SİVRİKAYA
Öğr. Gör. Ufuk AKKAN
Öğr. Gör. Ayşe Gül BALOĞLU
Öğr. Gör. Hüsnü BAYSAL
Öğr. Gör. Nejdet ERDEM
Öğr. Gör. Kazım KAHRAMAN
Öğr. Gör. Kenan KELEŞ
Öğr. Gör. İsmail KILIÇASLAN
Öğr. Gör. Erkan KOCAKAYA
Öğr. Gör. Birsen KÖSELE BAYHAN
Öğr. Gör. Hüner KULE
Öğr. Gör. Şakir KUZEY
Öğr. Gör. Ayşın KÜÇÜKPARMAKSIZ
Öğr. Gör. Aslı MORAL
Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK
Öğr. Gör. Aynur SEBÜK KURT
Öğr. Gör. Remzi SÜERKAN
Öğr. Gör. Osman UYANIK
Öğr. Gör. Özkan MÜNÜKLÜ
Ögr. Gör. Dr. Çağlar PEHLİVAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İletişimin gerekliliği hakkında bilgileri ifade eder.
2) Sözlü iletişimin günlük hayattaki etkilerinin yorumlanması hakkında bigileri ifade eder.
3) Meslek hayatında uygulanacak iletişim teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve ifade eder.
4) Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur ve ifade eder.
5) İşletmeler arası iletişimi açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1           Yüksek     Yüksek
2           Yüksek     Yüksek
3           Yüksek     Yüksek
4           Yüksek     Yüksek
5           Yüksek     Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu dersi alan öğrenciler iletişimin tanımı ve temel kavramları, iletişim süreci ve önemi, iletişimin gerekliliği, iletişim türlerinin açıklanması ve kıyaslanması, sözlü iletişimin ilkeleri, vücut dili, sözlü iletişimin günlük hayattaki etkilerinin yorumlanması, toplumsal hayatta karşılaşılan yazı türleri, kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması, form ve anket gibi özel amaçlı yazıların tanıtılması ve uygulanması, Sosyal içerikli yazılarla mesleki yazıların arasındaki farklar, meslek hayatında uygulanacak iletişim teknikleri, grafik ve şemaların kullanım amaçları, sosyal anlam içeren grafikler ve yorumlanması,yaygın kullanılan iletişim araç gereçlerinin olumlu ve olumsuz yönleri, teknolojik araç gereçlerinin gerekliliği, teknolojik araç gereçlerin sağladığı kolaylıkları öğrenirler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders içeriği ve kaynak kitapların bilgilerinin verilmesi. İletişimin tanımı ve temel kavramları
2) İletişim süreci, iletişimin toplum ve birey yönünden önemi, iletişimin gerekliliği
3) İletişim türlerinin açıklanması ve kıyaslanması
4) Sözlü iletişimin ilkeleri, vücut dili
5) Sözlü iletişim tekniklerinin bireysel ve grup şeklinde uygulanması; sözlü iletişimin günlük hayattaki etkilerinin yorumlanması
6) Toplumsal hayatta karşılaşılan yazı türleri
7) Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sosyal içerikli yazılarla mesleki yazıların arasındaki farklar; meslek hayatında uygulanacak iletişim teknikleri
10) Kendi dalı ile ilgili örnek yazılar hazırlanması ve okunması
11) Grafik ve şemaların kullanım amaçları; sosyal anlam içeren grafikler ve yorumlanması
12) Grafiklerin kendi meslek dalında taşıdığı önem; meslek dalında grafik uygulamaları
13) Yaygın kullanılan iletişim araç gereçlerinin olumlu ve olumsuz yönleri; teknolojik araç gereçlerinin gerekliliği; teknolojik araç gereçlerin sağladığı kolaylıklar
14) Teknolojik araç gereçlerin iletişim ortamında kullanılabileceğinin örnekle anlatılması; modern teknolojinin birey ve toplumsal iletişimde yaptığı etkiler
15) Anket sorularının hazırlanmasının öğrenilmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Tutar,H.,Yılmaz,M.K.,Erdönmez,C.,Genel ve teknik İletişim, Nobel yay.2003
2- Goral,R.,Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Mikro Yay.2003
3- Amount, H., Yilmaz, MK, Erdönmez, C., General and Technical Communication, Nobel yay.2003
4- Goral, R., Office of Management and Communication Techniques, Micro Yay.2003
5- Oskay,Ü., İletişimin ABC’si, Der Yay.2004
6- Oskay, Ü., Communications of the ABC, Der Yay.2004
7- Yetkili öğretim üyesinin ders yönlendirmesi, izlence takibi Sınıf ile etkileşim Projelerle ekip çalışması Projeksiyon cihazı
8- Competent instructor's course orientation, syllabus, follow-up Interaction with class Project team working with Projection equipment
9- ,,,,,,,,
10- ,,,,,,
11- ,,,,,,
12- ,,,,,,,
13- /,,,
14- /,,,
15- ,,,"
16- ,,,,,,,,
17- ,,,
18- /,,,
19- /,,,,,
20- /,,,,
21- /,,,,,
22- ,,,,,,,,,
23- ,,,,,,,
24- ,,,,,,,

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Grup Çalışması
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte