>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bitki Besleme ve Gübreleme TBP204 Zorunlu Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Halil SAMET

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bitki beslemenin tanımını ve ana dallarını açıklar.
2) Bitkilerde bulunan organik ve inorganik maddeleri ve bu maddelerin bitki içerisindeki önemini karşılaştırır.
3) Bitki besin maddelerini ve bitkiler için yarayışlı formlarını tanımlar.
4) Besin maddelerinin bitki üzerindeki etkilerini ve noksanlık belirtilerini tanımlar.
5) Gübreler ve gübreleme ile ilgili doğal gübre, yapay gübre, sıvı gübre, besin içeriği gibi kavramları açıklar.
6) Gübreleri ve gübreleme tekniklerini karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta   Düşük   Orta
2                    
3                    
4                    
5                    
6                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Destekleyici ders yok

Dersin İçeriği

Bitki besleme ve bitkilerde bulunan maddeler; bitki gelişimi, bitki besin maddelerinin alınma şekilleri ve bitki besin maddelerinin alınmasını etkileyen etmenler; bitki besin maddeleri ve bitkideki işlevleri ile noksanlık belirtileri; gübreler ve gübreleme teknikleri; gübreler (doğal gübreler, yapay gübreler, yaprak gübreleri, sıvı gübreler).

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bitki besleme kavramı ve çalışma alanları
2) Bitkilerde bulunan organik ve inorganik maddeler
3) Makro ve mikro besin maddeleri ve bitkideki görevleri
4) Bitki besin maddelerinin toprakta bulunma ve alınma formları
5) Bitki besin maddelerinin alınmasını etkileyen etmenler
6) Azotun mineralizasyonu ve bitkiler için önemi
7) Fosfor ve potasyumun bitkiler için önemi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kireçleme elementleri (Ca, Mg, S) ve bitkiler için önemi
10) Mikro elementler ve bitkiler için önemi
11) Gübre ve gübreleme kavramları ve gübrelerin sınıflandırılması
12) Ahır gübresi ve diğer organik gübreler
13) Kimyasal (yapay) gübreler ve ülkemizin gübre üretim ve tüketimi
14) Gübreleme uygulamaları
15) Sıvı gübreler ve uygulama teknikleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

80%

Uygulama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte