>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Proje TBP220 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Nil Pembe ÖZER
Doç. Dr. Funda DÖKMEN
Doç. Dr. Halil SAMET
Dr. Öğr. Üyesi Mutlu ÇELİK
Dr. Öğr. Üyesi Nur DEDE
Dr. Öğr. Üyesi Semin Özge KESKİN
Dr. Öğr. Üyesi Nadide SEYHUN
Öğr. Gör. Halit Sinan ÇETİN
Öğr. Gör. Mine Nazan KERİMAK ÖNER
Ögr. Gör. Dr. Bahar AYDIN CAN
Ögr. Gör. Dr. Onur CAN
Ögr. Gör. Dr. ÇIĞDEM TÜRKSÖNMEZ
Ögr. Gör. Dr. Hilal YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Uzmanlık alanı ile ilgili literatür taraması yaparak alanında bir soru oluşturur.
2) Proje konusu bağlamında nitel ve nicel araştırma tekniklerini ayırt eder.
3) Proje konusuna uygun araştırma metodunu belirler.
4) Çalışmayı eleştirel ve şüpheci bakış açısı ile değerlendirir.
5) Çalışmayı etik değerleri göz önünde bulundurarak yürütür.
6) Referans gösterme ve alıntı yapma kurallarına uygun davranır.
7) Çalışma zamanı etkin kullanır.
8) Çalışmayı etkin sunum yöntemlerini kullanarak grup önünde sunar ve savunur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1           Yüksek Orta   Yüksek  
2   Yüksek             Yüksek  
3             Yüksek      
4     Yüksek           Yüksek  
5                    
6     Yüksek Yüksek            
7 Yüksek               Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Proje dersi, öğrencilere bilimsel bir alt yapı oluşturmak için tasarlanmış bir derstir. Bu derste, öğrenciler ulusal ve uluslararası literatürü tarayarak, tercihen uzmanlık alanı ile ilgili bir proje konusu belirler ve geliştirir. Bu derste ayrıca öğrencilere, araştırma yöntemleri, sunum yöntemleri, alıntı yapma ve referans gösterme kuralları, bilimsel etik, akademik söylem unsurları ve etkin çalışma yöntemleri ile ilgili detaylı bilgiler verilirken, proje hazırlık aşamasında danışman tarafından düzenli geri bildirimlerle adayların belirlediği seminer konusunda grup önünde etkin bir sunum ve savunma yapmalarına olanak verilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Literatür taraması, kütüphane çalışması
2) Literatür taraması, kütüphane çalışması ve proje konusunun belirlenmesi
3) Teorik çalışma: Nitel ve nicel araştırma yöntemleri
4) Proje konusu bağlamında ilgili ileri çalışmalar
5) Proje konusu ile ilgili okumalar
6) Proje konusu ile ilgili okumalar
7) Seçilen proje konusu ile ilgili geribildirim
8) Taslak hazırlanması
9) İlk taslak için geribildirim
10) Projenin Yazılması
11) Projenin Yazılması
12) Uygun sunum tekniğine karar verilemesi
13) Son taslak için geribildirim
14) Proje ile ilgili son düzeltmeler
15) Proje ile ilgili son düzeltmeler
16) Proje teslimi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Proje konusuna göre öğrenci ve öğretim elemanı tarafından belirlenir.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

Araştırma Merkezli Öğrenme Metodu

Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Proje Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte