>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetlerinde Kalite | OMP208 | Seçmeli | Önlisans | 2 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Ayşe AK
Öğr. Gör. Seher ÇİMEN
Öğr. Gör. Binnur TURAN
Öğr. Gör. Ümit ATASEVER
1) Kalite kavramı, kalite prensipleri ve kamu hizmetlerinde kaliteyi açıklar.
2) Sağlık hizmetlerinin özelliklerini açıklar ve sağlık hizmetlerini sınıflandırır.
3) Sağlık hizmetlerinde kalitenin özelliklerini ve boyutlarını açıklar.
4) Toplam Kalite Yönetiminin ilkelerini tanımlar, sağlık sektöründe toplam kalite uygulamalarını ve sonuçlarını değerlendirir.
5) Sağlık hizmetlerinde kalite yaklaşım ve sistemlerini tanımlar ve karşılaştırır.
6) Sağlık hizmetlerinde Akreditasyon kavramını tanımlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok.
Bu derste kalitenin tanımı, sağlık hizmeti kalitesi, sağlık hizmetlerinin algılanan kalitesi, sağlık hizmetlerinin teknik kalitesi, toplam kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde düşük kalitenin sonuçları, kaliteyi geliştirmede zorluklar, hastaneler için kalite modelleri işlenir.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte