>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Davranış Bilimleri OMP102 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Selda MERT
Öğr. Gör. Begüm ÇAPA TAYYARE
Öğr. Gör. Ediz ENGİN
Öğr. Gör. Binnur TURAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Davranış bilimleri kavramını ve davranış bilimlerini oluşturan disiplinleri açıklar.
2) Kendini, kişilik özelliklerini tanır ve tutumların kaynağını, nasıl değiştiğini açıklar.
3) İnsanı harekete geçiren ihtiyaç, dürtü ve güdüleyicileri tanımlar.
4) Dikkat, algı yasalarının ve öğrenmenin davranışlar üzerindeki etkilerini açıklar.
5) Uyum ve uyum sorunlarını tanır ve savunma düzeneklerini kullanır.
6) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) Davranış bozukluklarını tanır ve sosyal ortamda bireyin davranışlarını değerlendirir.
8) İletişimde hasta davranışlarını tanımlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1                
2 Orta     Düşük Düşük Orta Yüksek Orta
3 Orta         Düşük Orta Orta
4 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
5 Düşük         Orta Orta Orta
6 Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
7           Orta   Düşük
8   Düşük       Orta Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Bu derste, davranış bilimlerinin tanımı ve gelişmesi, davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler içindeki yerinin incelenmesi. Kendini tanıma, benliğin gelişmesi ve işlevlerinin açıklanması. İnsanı harekete geçiren güdüler, ihtiyaçlar ve dürtülerin açıklanması. İnsanın kişilik gelişiminin incelenmesi. Öğrenme ve algı kavramlarının incelenmesi. Ruh sağlığı davranış bozuklukları ve bireyin ruh sağlığını korumada kullandığı savunma mekanizmalarının açıklanması. İletişim süreci, sağlık personelinin hastayla iletişimi, hasta ile sağlık personeli iletişiminde davranışlar ve İletişimde güçlük yaratan hasta davranışları konuları işlenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Davranış bilimlerinin tanımı ve gelişmesi, davranış bilimlerini oluşturan disiplinlerin incelenmesi.
2) Kendini tanıma, benliğin gelişmesi ve işlevlerinin ortaya konması.
3) Davranışların temel kaynakları olarak güdüler, ihtiyaçlar ve dürtülerin açıklanması.
4) Kişilik kavramı ve İnsanın kişilik gelişiminin incelenmesi, davranışları etkileyen başlıca kişilik özellikleri.
5) Tutumlar ve önyargı.
6) Algılama kavramı, algılama süreçleri, algının özelliklerinin ortaya konulması.
7) Öğrenme kavramı, öğrenme ilkelerinin açıklanması.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Uyum, uyum sorunları ve savunma mekanizmaları.
10) Ruh sağlığı davranış bozuklukları ve tedavi yöntemlerinin açıklanması.
11) Davranış düzlemi, Sosyal statü, Rol davranışları.
12) İletişim süreci, sözlü ve sözsüz iletişim, iletişimi engelleyen durumların açıklanması.
13) Sağlık personelinin hastayla iletişimi.
14) Sağlık kurumlarında hasta ile sağlık personeli iletişiminde davranışlar.
15) İletişimde güçlük yaratan hasta davranışları.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Eroğlu F., Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2011
2- Güney S., Davranış Bilimleri, Nobel Basım Yayım, Ankara, 2011
3- İşçi M., Davranış Bilimleri, Der Yayınları, İstanbul, 2007
4- Baysal A. Can, Tekarslan E., Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2011.
5- Fotokopiler, sunu dokümanları ve ilgili materyal

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte