>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Doğrudan Pazarlama PAP202 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Hale BÜTÜN BAYRAM
Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Öğr. Gör. Elvan AKSEN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Gerçek hayattan doğrudan pazarlama uygulamaları keşfedilir.
2) Doğrudan pazarlama veritabanları oluşturma ve yönetmede kullanılan temel yöntemler kavranır.
3) Doğrudan pazarlama çabalarının geri dönüşleri ölçümlenir.
4) İnternet ve mobil teknolojiler yoluyla doğrudan pazarlama methodları incelenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük   Orta Yüksek Düşük   Orta       Yüksek Orta
2 Düşük   Orta Yüksek Düşük   Orta       Yüksek Orta
3 Düşük   Orta Yüksek Düşük   Orta       Yüksek Orta
4 Düşük   Orta Yüksek Düşük   Orta       Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Elektronik Ticaret, Dijital Pazarlama

Dersin İçeriği

Posta ile pazarlama, potansiyel müşterilerin tanımlanması, sadakat programları, satış öncesi ve sonrasına ilişkin araştırmalar hakkında açıklamalar yapmak. Dersin içeriği doğrudan pazarlamada kullanılan mecralara ilişkin açıklamaları, doğrudan pazarlama uygulamalarının işletmeye kazandırdıklarını ve ölçümlenmesini ve doğrudan pazarlamanın diğer pazarlama karması elemanları ile olan ilişkilerini içermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Doğrudan pazarlama kavramı, özellikleri, tarihsel gelişimi ve doğrudan pazarlamayı etkileyen faktörler; doğrudan pazarlamanın amaçları, avantaj ve dezavantajları
2) Pazarlama karması ve doğrudan pazarlama ilişkisi, doğrudan pazarlama araçları ve yönetimi, doğrudan pazarlamada stratejik planlamanın yeri, özellikleri, aşamaları
3) Doğrudan pazarlama ve modern pazarlama arasındaki ilişkiler, üstün yönleri, aralarındaki farklar, doğrudan pazarlama ve veri tabanlı pazarlama ilişkisi
4) Doğrudan pazarlama planlamasında kullanılabilecek stratejiler: ürün ile ilgili stratejiler, fiyat ile ilgili stratejiler, özendirici önerilerden oluşan stratejiler
5) Doğrudan pazarlamanın uygulanmasında kullanılan araçlar: Tele pazarlama, telefon ile pazarlamanın özellikleri, dikkat edilmesi gereken hususlar, olumlu ve olumsuz yönleri
6) Yazılı basın: Gazete ve dergiler, gazete ve dergilerin özellikleri olumlu ve olumsuz yönleri
7) Bilgisayar ve elektronik reklamcılık; özellikleri, olumlu ve olumsuz yönleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Radyo ve televizyon yayınları: Televizyonun ve radyonun özellikleri, avantaj ve dezavantajları
10) Doğrudan postalama yöntemi, özellikleri, olumlu ve olumsuz yönleri
11) Kişisel satış, çok katlı pazarlama, kapıdan kapıya satış ve toplantılarla satışın avantaj ve dezavantajları
12) Internet: Internet ve doğrudan pazarlama, internetin özellikleri
13) Kataloglar; müşterilere sağladığı faydalar, etkinliğini artıran yöntemler
14) Otomatik( Makineli) Satış; özellikleri, kullanım alanları
15) KONU TEKRARI
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Soru-Cevap
4) Tartışma
5) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte