>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İşletme Finansı (ue) IYP442 Zorunlu Önlisans 2 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Seher UÇKUN
Öğr. Gör. İsmail KILIÇASLAN
Ögr. Gör. Dr. Nimet ÇAKIR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Finansal tabloları hazırlayabilecek ve bu tablolara göre rasyoları hesaplayabilcektir.
2) Nakit bütçesinin; nakit girdi ve çıktılarını, geçmiş dönemlerden gelen nakit miktarını ve şirkette bulunması gereken minimum nakit seviyesini içerdiğini gösterebilecektir.
3) Proforma bilanço ve gelir tablosunu hazırlayabilecektir.
4) Paranın gelecekteki ve bugünkü zaman değerinin hesaplayabilecektir.
5) Finans ve finansman ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
6) Nakit, alacak, stok, kısa ve uzun vadeli kaynaklar ve sermaye yönetimini yapabileceklerdir

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

e-ders

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

genel işletme

Dersin İçeriği

Bu derste finansın temel kavramları ve finansal tablo analiz uygulamaları ele alınmaktadır. Paranın zaman değeri, finansal varlık üzerindeki risk ve getiri kavramları ve analizleri bu dersin temel konularını oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Finansal Yönetime giriş
2) Finansal yönetime ilişkin kavramlar
3) Paranın zaman değeri
4) Finansal analiz yöntemleri
5) Oran analizi yöntemleri
6) Kara geçiş (başabaş analizi) analizi
7) Kaldıraç analizleri
8) Ara sınav/ödev değerlendirme
9) Finansal Planlama
10) Fon akım tablosu
11) Nakit ve Nakit benzeri varlık yönetimi
12) Sermaye bütçeleme
13) Kısa vadeli finansman
14) orta ve uzun vadeli finansal kaynaklar
15) Kar dağıtım politikaları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte