>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
At ve Ahır Bakımı AAP113 Zorunlu Önlisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa Sencer KARAGÜL
Dr. Öğr. Üyesi Erdener BALIKÇI
Öğr. Gör. Zülfikar ALTUNKANAT
Öğr. Gör. Mehmet Ali GÜLCÜ
Öğr. Gör. Ümit YÜCEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Atların günlük bakımlarını ve egzersizlerini uygular.
2) Atların günlük besin ihtiyaçlarını karşılar.
3) Günlük olarak ahır hijyenini sağlar.
4) Günlük olarak atların tımarlarını yapar.
5) Standart ahır / at donanım ve ekipmanlarının bakımı ve doğru kullanımını gerçekleştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                        
2                          
3                          
4                          
5                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Sabah yemlerinin verilmesinden sonra 08:00-09:00 arası atların padoğa çıkarılarak ahırlarının temizliğinin ve düzeninin sağlanması , atların bakımı için tımarlarının yapılması 16:00-17:00 arası atların box’ına konulması ve yemlerinin verilmesi , padokların temizlenmesi işlerinin öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) At Bakımının Önemi
2) Kısrakların Bakımı
3) Tayların Bakımı
4) Aygırların Bakımı
5) Anasız Tayların Bakımı
6) Atlarda tımar uygulaması
7) Atlarda tımar uygulaması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Atların ayak bakımı
10) Atlarda kış bakımı
11) Atlarda normal ve anormal davranışlar
12) At barınaklarının temizliği
13) Padok ve Tavlaların temizliği
14) At barınaklarının sanitasyonu ve dezenfeksiyonu
15) Temizlik ve dezenfeksiyon uygulaması ile ilgili hususlar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Professional care of the racehorse: a guide to grooming, feeding, and handling the equine athlete Theodore A.Landers - Theodore A.Landers - Eclipse Press – 2006
2- The green guide for horse owners and riders: sustainable practices for horse care, stable management, land use, and riding Heather Cook - Storey Pub. – 2009

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte