>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Atçılıkta Toplumsal Duyarlılık AAP125 Seçmeli Önlisans 1 Güz 1

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Erdener BALIKÇI
Öğr. Gör. Zülfikar ALTUNKANAT
Öğr. Gör. Kemal YILMAZ
Öğr. Gör. Ümit YÜCEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Toplumsal duyarlılık kavramı, uygulamaları ve öneminin farkında olur.
2) Toplumsal duyarlılık ve yardımseverlik kavramının farkında olur.
3) Toplumsal duyarlılık bilgisi ile ilgili uygulama becerileri kazanır.
4) Sosyal ve kültürel sorunlar hakkında farkındalık bilinci geliştirir.
5) Sosyal alanlarda kendilerini geliştirirler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1       Düşük                  
2                          
3                          
4                          
5                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Atçılık Deontolojisi

Dersin İçeriği

Atçılık ve Antrenörlüğü bölümünde öğrenim gören gençlere içinde yaşadıkları fiziksel ve sosyal çevrenin farkına varmaları, olup bitenleri farklı bakış açıları ile anlamaya , tanımaya çalışmaları , katkıda bulunabilecekleri konularda bilgi ve becerilerini ortaya koyabilecekleri etkinlikleri gerçekleştirmeleri için fırsat sağlanmasıdır. Bu etkinliklerin ekip içi anlayışı içinde, bilimsel yöntemler kullanarak toplumsal dayanışmanın sorumluluğu ve coşkusuyla yürütülmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmaların, hem çalışmalara katılan gençlere hem çalışanlara destek veren kişi ve kurumlara hem de çalışma konusu olan toplumun değişik kesimlerine yararlı olacağı beklenmektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Toplumsal duyarlılık kavramı
2) Çalışma ortamındaki seyisle olan ilişki
3) Çalışma Ortamındaki Antrenörlerle olan ilişki
4) Çalışma ortamında at sahibiyle olan ilişkisi
5) Çalışma ortamındaki veterinerle olan ilişki
6) Çalışma ortamındaki idman jokeyi ile ilişki
7) Çalışma ortamındaki idman jokeyi ile ilişki
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Çalışma ortamındaki jokey ile olan ilişki
10) Çalışma ortamındaki nalbant ile olan ilişki
11) Çalışma ortamındaki teknik büro ile olan ilişki
12) Çalışma ortamındaki muhasebe ile olan ilişki
13) Çalışma ortamındaki malzeme tedarikçileri ile olan ilişki
14) Çalışma ortamındaki Tjk ile olan ilişki
15) Çalışma Ortamı ve tesislerle ilişkisi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- K. Dolan (1999) Ethics, Animals and Science
2- At ve Atçılık Tarihi-Eser TUTEL 1995 İletişim Yayınları.
3- İş ve Meslek Ahlakı Mahmut ARSLAN 2001. Nobel Kitap Evi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Kısa Sınav

1

30%

Ara Sınav

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte