>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Nal Hazırlama ve Uygulama Tekniği AAP216 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa Sencer KARAGÜL
Öğr. Gör. Mehmet Ali GÜLCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tırnağın iç ve dış kısımlarını tanımlar.
2) Günlük ayak bakımının önemini açıklar.
3) Tırnak tuvaletinin önemini açıklar.
4) Nal çeşitlerini tanımlar.
5) Nala şekil verme işlemini uygular.
6) Atlarda sık görülen topallıkları açıklar.
7) Nalbant alet ve ekipmanlarını listeler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1   Orta         Orta            
2                          
3                          
4                          
5                          
6                          
7                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Tırnağın bakımı ve tuvaleti, nal yapımı, Nala şekil verme, Tırnağa şekil verme, Ortopedik bozukluklara göre uygun nal hazırlama, Nalbant fırınının kullanılması, Sıcak nallama yapılması konularını içermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Nallama fikrinin ortaya çıkışı ve Atçılıkta nallamanın önemi
2) Tırnağın nallanma nedenleri
3) Tırnağı etkileyen faktörler
4) Eski çağlarda tırnak korunması ve bakımı
5) Ata yaklaşım ve nallamaya hazırlık
6) Ata yaklaşım ve nallamaya hazırlık
7) Nalsız tırnağın nallanmaya hazırlanması ve Tuvaletinin yapılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Nalsız tırnağın nallanmaya hazırlanması ve Tuvaletinin yapılması
10) Nallı tırnağın nallanmaya hazırlanması ve Tırnak tuvaletinin yapılması
11) Nalbant Duruş pozisyonları
12) Hastalıklara bağlı tırnak sorunları
13) Sağlıklı tırnakların bakımı
14) Nalbant fırınının kullanılması ve sıcak nallama yapılması
15) Tırnağın mekanik ve fiziki nedenlere bağlı bozuklukları, farklı nal çeşitleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- A practical guide to horseshoeing.
2- Farriery-Foal to Racehorse, Simon Curtıs,2003R-W Publication
3- Complete Horseshoeing Guide-Wiseman
4- At ayak anatomisi
5- Horse foot anatomy
6- //http://www.priorsfarm.co.uk/laminitis.shtml

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte