>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel Sanat Eğitimi - I KUP119 Zorunlu Önlisans 1 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nilgün ŞENER
Öğr. Gör. Hasan KORKMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1- Görsel Dili oluşturan temel elemanlar
2) 1.1 Kavramsal öğeler; Nokta, Çizgi, Düzlem, Hacim kavramlarını resimsel kompozisyonlarda uygular.
3) 1.2 Organizasyon öğeleri; Durum, Yöneliş(konum), Ritim, Mekan kavramlarını resimsel kompozisyonlarda uygular.
4) 1.3 Görsel Öğeler; Biçim, Ölçü, Doku, Leke kavramlarını resimsel kompozisyonlarda uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

1.Plastik sanatların temel öğeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve renk 2.Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritim, zıtlık ve perspektif

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel sanat öğe (nokta, çizgi, oran-orantı, leke, espas, renk vb.) ve ilkeleri (ritm, hareket, denge, zıtlık vb.) hakkında genel bilgi verilmesi
2) Doğal / yapay objeler kullanılarak çizgi değerlerinin diğer ilke ve öğelerle kavratılması
4) Doğal/ yapay obje (eleman ve eleman teorisi)
6) Işık-gölge kavramının verilmesi-ton çubuğu (açık-koyu değer)
7) Temel geometrik formlardan (küp, daire, silindir, koni vb.) oluşturulmuş kompozisyonlarda ışık-gölge kavramının oran-orantı, leke gibi öğelerle beraber algılanması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Doğal/ yapay objeler kullanılarak ışık-gölge kavramının araştırılması (Etüd)
10) Doğal obje etütleri ile kompozisyon öğe ve ilkelerinin uygulanması (etüd edilmiş objeden çıkışlı yeni kompozisyonlar oluşturma)
13) Doğal obje etütleri ile kompozisyon öğe ve ilkelerinin uygulanması (soyutlama)
14) Kompozisyonda şekil-zemin çalışmaları
15) Kompozisyonda şekil-zemin çalışmaları- üç boyutlu çalışmalar
16) YIL SONU DEĞERLENDİRME

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- *Işıngör, M.,Eti, E.,Aslıer, M. Resim 1 Temel Sanat Eğitimi
2- Demir, Abdullah.Temel Plastik Sanatlar Eğitimi.Eskişehir.A.Ö.Fak.yay.1993.
3- Atalayer, F. Temel Sanat Ögeleri, Eskişehir, 1993.
4- Gökaydın, Nevide. Eğitim, Tasarım ve Görsel Algı. 1. Baskı, Sedir yayınları, Ankara:1990.
5- May, Rolo. Yaratma Cesareti. İstanbul, Metis yay, 1998.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Diğer

2

25%

Ara Sınav

1

25%

Ödev

2

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte