>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bitirme Projesi KUP224 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nilgün ŞENER
Öğr. Gör. Behiç KILIÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Görsel tasarım ilkeleri kullanarak yaratıcı bir dil oluşturur

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini; öğrenciler tarafından hazırlanan bir proje kapsamında takı tasarımına yönelik özgün bir eserin tasarım ve ürün oluşum sürecini belgeleme ve gerçekleştirme faaliyetleri oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Konunun belirlenmesi
2) Hikaye panosunun oluşturulması ( konuların nasıl ve ne şekilde gelişeceğinin ve temel kuralların belirlenmesi)
3) Konu ile ilgili araştırma, veri toplanması, eskiz çalışmaları, model oluşturma
4) Eskiz çalışmaları
5) İki boyutlu tasarım çalışmaları
6) İki boyutlu tasarım çalışmaları-etüdlerin oluşturulması
7) Dosya için tasarımların seçilmesi ( çizim kataloğu) ve bilgisayar ortamında üç boyutlu modelleme
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Üç boyutlu modelleme
10) Takı uygulama çalışmaları (etüdlerin özgün boyuta ulaştırılması)
11) Takı tasarım uygulamaları
12) Uygulama çalışmaları, çalışmaların fotoğraflarının çekilmesi, taranması, sunum dosyasının oluşturulması
13) Stüdyo düzeninde eleştiri
14) Sergileme, seminer, jüriye sunum
15) Sergileme, seminer, sunum, eleştiri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Demir, Abdullah.Temel Plastik Sanatlar Eğitimi.Eskişehir.A.Ö.Fak.yay.1993.
2- Gökaydın, Nevide. Eğitim, Tasarım ve Görsel Algı. 1. Baskı, Sedir yayınları, Ankara:1990.
3- Atalayer, F. Temel Sanat Ögeleri, Eskişehir, 1993.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

3

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte