>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Geleneksel Türk Desenleri II KUP228 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Hasan KORKMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Geleneksel Türk Sanatlarının tarihsel süreç içerisindeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilmek.
2) Geleneksel Türk Sanatlarının türlerini tanıyabilmek.
3) Geleneksel Türk Sanatlarının teknik ve sanatla olan ilişkisini kavrayabilmek.
4) Geleneksel Türk Sanatlarının kullanılan türlerin hammaddelerine göre sınıflandırabilmek.
5) Geleneksel Türk Sanatlarının üretim teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olabilmek.
6) Geleneksel Türk Sanatları alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci tasarlama ve çözümleme becerisini geliştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                          
2                            
3                            
4                            
5                            
6                            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

TÜRK MOTİFLERİ I TÜRK MOTİFLERİ II

Dersin İçeriği

Geleneksel Türk Sanatlarının türlerini tanımak. Türk Sanatlarının kullanıldığı dönemdeki yapım teknikleri ve malzemenin niteliğine uygun desen tasarımlarının nasıl olması gerektiğini öğrenmek. Geçmişten günümüze Türk Sanatlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. Günümüz Geleneksel Türk Sanatlarının üretimlerindeki sorunlarla ilgili bilgi sahibi olmak.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Geleneksel Türk Sanatlarında kompozisyon çeşitleri
2) Serbest bir kompozisyonun nasıl tasarlanır
3) Simetrik bir kompozisyonun nasıl tasarlanır
4) ½ Ters simetrik bir kompozisyonun nasıl tasarlanır
5) Raport(Ulama) kompozisyon çeşitleri
6) Tam raport kompozisyon nasıl tasarlanır
7) Kısmen simetrik raport kompozisyon nasıl tasarlanır
8) Ara Sınav/ Değerlendirme
9) Simetrik olmayan raport kompozisyon nasıl tasarlanır
10) Geometrik kompozisyon nasıl tasarlanır
11) Rumili kompozisyon nasıl tasarlanır
12) Bulutlu kompozisyon nasıl tasarlanır
13) Bir bordür taşasımı nasıl yapılır
14) Bir pano tasarımı nasıl yapılır
15) Zencerek motifi nasıl tasarlanır
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BİROL, İnci A., - DERMAN, Çiçek., Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul 2005
2- BİROL, A.İnci., Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı Çizim Tekniği ve Çeşitleri, Kubbealtı Yay., İstanbul 2008
3- Derman, Çiçek; ‘Türk Tezhip Sanatının Asırlar İçinde Değişimi’ Türkler Ansiklopedisi, C.12, s.289–299
4- AKAR, Azade – KESKİNER, Cahide., Türk Süsleme Sanatlarında Desen ve Motif, Tercüman Sanat ve Kültür Yay. 2, İstanbul 1978
5- Mülayim, Selçuk; Değişimin Tanıkları - Ortaçağ Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, Kaknüs yay.
6- Aslanapa, Oktay; Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul 2007.
7- Özkeçeci, İ.; Zamanı Aşanlar/IX. Yüzyıla Kadar Türk Sanatı, HMS Grup Yay., İstanbul 2004.
8- Özkeçeci, İ.; Doğu Işığı/VII.-XIII. Yüzyıllarda İslam Sanatı, Yazıgen Yayınevi, İstanbul 2006.
9- Özkeçeci, İ./Şule; Türk sanatında Tezhip, Seçil Ofset, İstanbul 2007.
10- Özkeçeci, İ.; Türk Sanatı’nda Kompozisyon, Yazıgen Yayınevi, İstanbul 2014.
11- Özkeçeci, İ.; Türk sanatında Desen ve Kurgu, Yazıgen Yayınevi, İstanbul 2017.
12- İNALCIK, Halil,- RENDA, Günsel., Osmanlı Uygarlığı Cilt 1 – 2, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 2009

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte