>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Motifleri -ii SCT226 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Hasan KORKMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İslam öncesi ve sonrası Türk Sanatının tezyin elemanlarının öğrenilmesi
2) Tam üsluplaştırılmış motif çeşitlerinin öğrenilmesi
3) Yarı üsluplaştırılmış motif çeşitlerinin öğrenilmesi
4) Motiflerin çiziliş ve kullanış şekillerine göre öğrenilmesi
5) Motiflerin literatürdeki isimlerinin öğrenilmesi
6) Motiflerin ikonografik anlamlarının öğrenilmesi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                          
2                            
3                            
4                            
5                            
6                            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Geleneksel Türk Desenleri

Dersin İçeriği

Geleneksel Türk Sanatları kapsamında Türk Tezyînî Sanatlarında kullanılan hayvansal ve tabiat kaynaklı motiflerinin çizim, renk, kompozisyon ve kullanım alanları üzerinde teorik öğretimle birlikte uygulamalı çalışmalar yaparak, gerekli ve yeterli bilgilerin kazandırılmasıdır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) xxx
2) x
3) x
4) x
5) x
6) x
7) x
8) x
9) x
10) x
11) x
12) x
13) x
14) x
15) x
16) x

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BİROL, İnci A., - DERMAN, Çiçek., Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul 2005
2- BİROL, A.İnci., Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı Çizim Tekniği ve Çeşitleri, Kubbealtı Yay., İstanbul 2008
3- Derman, Çiçek; ‘Türk Tezhip Sanatının Asırlar İçinde Değişimi’ Türkler Ansiklopedisi, C.12, s.289–299
4- AKAR, Azade – KESKİNER, Cahide., Türk Süsleme Sanatlarında Desen ve Motif, Tercüman Sanat ve Kültür Yay. 2, İstanbul 1978
5- Mülayim, Selçuk; Değişimin Tanıkları - Ortaçağ Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, Kaknüs yay.
6- Aslanapa, Oktay; Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul 2007.
7- Özkeçeci, İ.; Zamanı Aşanlar/IX. Yüzyıla Kadar Türk Sanatı, HMS Grup Yay., İstanbul 2004.
8- Özkeçeci, İ.; Doğu Işığı/VII.-XIII. Yüzyıllarda İslam Sanatı, Yazıgen Yayınevi, İstanbul 2006.
9- Özkeçeci, İ./Şule; Türk sanatında Tezhip, Seçil Ofset, İstanbul 2007.
10- Özkeçeci, İ.; Türk Sanatı’nda Kompozisyon, Yazıgen Yayınevi, İstanbul 2014.
11- Özkeçeci, İ.; Türk sanatında Desen ve Kurgu, Yazıgen Yayınevi, İstanbul 2017.
12- İNALCIK, Halil,- RENDA, Günsel., Osmanlı Uygarlığı Cilt 1 – 2, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 2009

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte