>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çini Desen Tasarımı II SCT116 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mine CAN
Öğr. Gör. Behiç KILIÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Geleneksel Türk motifleri ile çinicilik alanına yönelik açık sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturur.
2) Geleneksel Türk motifleri ile çinicilik alanına yönelik kapalı sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturur.
3) Türk çini sanatında kullanılan renklerin özelliklerini açıklar.
4) Çinicilik alanına yönelik olarak hazırladığı yüzey süsleme kompozisyonlarını kağıt üzerinde renklendirir.
5) Çinicilik alanına yönelik olarak özgün yüzey süsleme kompozisyonları oluşturur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1                 Yüksek          
2                 Yüksek          
3                 Yüksek          
4                 Yüksek          
5                 Yüksek          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini; desen tasarımı yapabilme yeterliği için gerekli olan yöntem ve kurallar hakkındaki bilgiler, hatai, rumi, penç, çintemani, ortabağ gibi geleneksel Türk motiflerinin çizim teknikleri, kompozisyon kuralları ve renklendirme çalışmaları ile temel biçim ve formlar içinde çinicilik alanına yönelik yüzey süsleme tasarımları oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Süsleme tasarımının tanımı ve amacı.
2) Süsleme tasarımının kaynakları.
3) Süsleme tasarımının kullanım alanları.
4) Süsleme tasarımının yöntemleri: Gerçekçi anlatım, stilizasyon, deformasyon, soyutlama, modernizasyon yöntemi.
5) Motif deseninin tanımı, motif tasarımının aşamaları ve önemli noktalar.
6) Su deseninin tanımı, su deseni tasarımının aşamaları ve önemli noktalar.
7) Kompozisyon öğeleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Geleneksel desenlerle kapalı sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturma.
10) Geleneksel desenlerle kapalı sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturma.
11) Geleneksel desenlerle kapalı sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturma.
12) Geleneksel desenlerle kapalı sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturma.
13) Geleneksel desenlerle açık sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturma.
14) Geleneksel desenlerle açık sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturma.
15) Geleneksel desenlerle açık sistemde yüzey süsleme kompozisyonları oluşturma.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Alparslan, S. (2003). Tasarım – Mesleki Resim. İstanbul: YA-PA Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Model Yapma
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte