>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel Sanat ve Tasarım Eğitimi-1 SCT117 Zorunlu Önlisans 1 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nilgün ŞENER
Öğr. Gör. Hasan KORKMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Görsel dilin temel elemanları tanımlar, bilgi ve becerisini geliştirir, yaratıcı bir dil oluşturur.
2) Görsel anlamda zıtlık, denge, ritim gibi ilkeleri tanır.
3) Oran-orantı, doku ve leke gibi temel sanat öğelerini tanır, kompozisyona kazandırdığı görsel olanakları söyler.
4) Temel sanat öğeleri ve temel sanat ilkelerini ilişkilendirir ve kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin çevrelerinde gördüğü nesneleri, doğayı, yaşamı farklı bir gözle algılayıp fark etmesi, kendi yaratım gücünü kullanarak, yeni bakış açıları ortaya koyması; doku, leke, ışık-gölge, oran-orantı gibi temel kavramların verilmesi; görsel anlatımda olanaklarının araştırılması; temel formları baz alınarak farklı malzemeler ile özgün çalışmalar yapılmasını içermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Renk, Rengin tanımı, Görsel anlatım öğesi olarak renk; ana renkler-ara renkler, sıcak-soğuk renkler
2) Renk kontrastları; Tamamlayıcı kontrast, Simultane kontrast, sıcak-soğuk kontrast, Miktar kontrastı, Açık-Koyu kontrast, Kalite kontrastı
3) Renkli kolaj çalışması; Renk- Form ilişkisi
4) Renk- Form ilişkisi ile kompozisyon- kolaj çalışması
5) Doğal obje üzerinde renk araştırmaları
6) Doğal obje üzerinde renk araştırmaları; Renkli etüt çalışması
7) Soyutlama; Etüt edilmiş doğal objeden soyutlama yoluyla yeni bir biçim oluşturma
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Etüt edilmiş doğal objeden soyutlama yoluyla yeni bir biçim oluşturma
10) Strüktür; doğal strüktür, yapay strüktür
11) Tasarımda strüktür, malzeme kolajı
12) Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman kullanımı
13) Birim eleman kullanarak yeni form üretme çalışmaları
14) Tekrar ilkesi ile yeni form üretme çalışmaları-üç boyutlu çalışmalar
15) Birim tekrarı yaparak yeni form üretme çalışmalarının yapılması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Demir, A., Atar, A. Temel Plastik Sanatlar Eğitimi Anadolu Üniversitesi Yayın no: 576 1993
2- Gombrıch, E,H.,Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, 1992
3- Gökaydın, Nevide. Eğitim, Tasarım ve Görsel Algı. 1. Baskı, Sedir yayınları, Ankara:1990.
4- Atalayer, F. Temel Sanat Ögeleri, Eskişehir, 1993.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

25%

Ödev

2

50%

Diğer

1

25%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte