>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat ve Tasarım Eğitimi-1 | SCT117 | Zorunlu | Önlisans | 1 | Güz | 3 |
Doç. Dr. Nilgün ŞENER
Öğr. Gör. Hasan KORKMAZ
1) Görsel dilin temel elemanları tanımlar, bilgi ve becerisini geliştirir, yaratıcı bir dil oluşturur.
2) Görsel anlamda zıtlık, denge, ritim gibi ilkeleri tanır.
3) Oran-orantı, doku ve leke gibi temel sanat öğelerini tanır, kompozisyona kazandırdığı görsel olanakları söyler.
4) Temel sanat öğeleri ve temel sanat ilkelerini ilişkilendirir ve kullanır.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Bu ders, öğrencilerin çevrelerinde gördüğü nesneleri, doğayı, yaşamı farklı bir gözle algılayıp fark etmesi, kendi yaratım gücünü kullanarak, yeni bakış açıları ortaya koyması; doku, leke, ışık-gölge, oran-orantı gibi temel kavramların verilmesi; görsel anlatımda olanaklarının araştırılması; temel formları baz alınarak farklı malzemeler ile özgün çalışmalar yapılmasını içermektedir.
1- Demir, A., Atar, A. Temel Plastik Sanatlar Eğitimi Anadolu Üniversitesi Yayın no: 576 1993
2- Gombrıch, E,H.,Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, 1992
3- Gökaydın, Nevide. Eğitim, Tasarım ve Görsel Algı. 1. Baskı, Sedir yayınları, Ankara:1990.
4- Atalayer, F. Temel Sanat Ögeleri, Eskişehir, 1993.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
9) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte