>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler I HIP113 Zorunlu Önlisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Hakan KÜÇÜKSARAÇ
Prof. Dr. Abdulvahap AKINCI
Doç. Dr. Kemal AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi Faruk BAŞTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Dilay GÜVENÇ
Öğr. Gör. Yavuz ARSLAN
Öğr. Gör. Neslihan ÖLÇER
Öğr. Gör. Nejdat ŞAŞİ
Ögr. Gör. Dr. Sema DOĞRU
Ögr. Gör. Dr. Şebnem ERKEBAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkilerin temel kavramlarını ve tarihçesini açıklar.
2) Halkla ilişkiler kuramcılarının ilke ve önerilerini açıklar.
3) Halkla ilişkilerin tanımlarını tartışır ve amaçlarını irdeler.
4) İşletmelerin sosyal sorumluluk kavramı çerçevesindeki yükümlülüklerini halkla ilişkiler açısından ele alır.
5) Halkla ilişkileri yakın disiplinler; reklamcılık, propaganda, pazarlama ile karşılaştırır.
6) Kurum ve kuruluşlarda halkla ilişkiler biriminin sorumluklarını değerlendirir.
7) Halkla ilişkiler sürecinin aşamalarını bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Halkla İlişkiler I dersi tarihsel süreçte ulaşılabilen kaynakları ve örneklerin üzerinde durulduğu, halkla ilişkilerin ilk kez bir disiplin olarak uygulanmaya başlandığı ülkeler ve Türkiye'deki halkla ilişkiler uygulamaları arasında ilişki kurma çabasıdır. Bu içerik üzerine inşa edilmeye çalışılan kuramsal boyut ilerideki görülecek kuramsal ve pratik halkla ilişkiler bilgileri için olması gereken zorunlu bir içeriktir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla ilişkilerin gelişim öyküsü. Tarihi, ilk veriler
2) ABD’de halkla ilişkiler ve Ivy Lee’nin halkla ilişkilerle ilgili düşüncelerinin irdelenmesi
3) İlk halkla ilişkiler uzmanlarından Edward Bernays’in halkla ilişkilerle ilgili güncelliğini yitirmeyen önerilerinin irdelenmesi
4) Avrupa’da ve Türkiye’de halkla ilişkiler kavramının gelişim öyküsü ve algılanış biçimi. Halkla ilişkilerin tanımları. Yaklaşık 472 tanımdan bazı tanımların karşılaştırmalı ele alınması
5) Halkla İlişkilerin amaçları. Halkla ilişkilerde çevreyle kurulacak iletişimde dikkate alınması gereken ölçütler; kesinlik ve tutarlılık
6) Halkla ilişkilerde toplumsal sorumluluk anlayışı ve bu çerçevede işletmelere düşen yükümlülükler Güncel örnekler
7) Halkla ilişkilerde dürüstlük ve saydamlık ilkelerinin kavramsal çerçevesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Halkla ilişkiler ve reklam olgusu (kuramsal yaklaşım).Reklam ve halkla ilişkilerin farklılıkları
10) Halkla ilişkiler ve reklamın benzerlikleri. Kurumsal reklam kavramının halkla ilişkiler içerisindeki yeri ve örneklerle kurumsal reklam
11) Halkla ilişkiler ve propaganda arasındaki benzerlik ve farklılıklar
12) Halkla ilişkilerin pazarlama ve tanıtım kavramlarıyla benzerlikleri ve farklılıkları
13) Halkla ilişkiler ve iletişim. İletişimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve ayrıntılar
14) Halkla ilişkiler firmalarında örgütlenme ve görev dağılımı
15) Halkla ilişkiler biriminin sorumlulukları ve halkla ilişkiler uzmanının sahip olması gereken nitelikler.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamalar- Ayla Okay, Aydemir Okay, Der Yayınları, 2005
2- Halkla İlişkiler Kampanyaları, Ceyda Aydede, MediaCat Yayınları, 2001.
3- ders notları, ders kitapları, makaleler, kurumların halkla ilişkiler broşür ve bültenleri, kurumların web sayfaları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte