>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Algılayıcılar ve Ölçüm Sistemleri | MEH543 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 10 |
Prof. Dr. Ali TANGEL
Doç. Dr. İsmet KANDİLLİ
1) temel ölçme mantığını kavrama, algılayıcı çalışma prensibini kavrama, ölçme hatalarını değerlendirme becerisi kazanma
2) doğrudan ve dolaylı algılamayı anlama
3) metrolojik köprü ölçümlerini anlama
4) aktif ve pasif algılayıcıları anlama
5) sensor hatalarının ve karakteristiklerinin düzeltilmesi
6) algılayıcı işaretlerinin işlenmesini anlama
7) analog sayısal dönüştürücüleri anlama ve kullanma becerisi kazanma
8) yazılım tabanlı algılama konusunda bilgi sahibi olma
Program Yeterlilikleri | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | |||||
2 | Düşük | Düşük | Düşük | |||||
3 | Yüksek | |||||||
4 | Yüksek | |||||||
5 | Düşük | |||||||
6 | Orta | Orta | Orta | |||||
7 | ||||||||
8 | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Mikroişlemci Uygulamaları
Temel ölçümler ve standartlar, Ölçme hataları, değerlendirme ve ölçmenin istatistiği, Doğrudan ve dolaylı ölçüm yöntemleri, Metrolojik doğru akım köprü ölçüm yöntemleri, Metrolojik değişken akım köprü ölçüm yöntemleri, Aktif ve pasif algılayıcılar, Algılayıcı karakteristikleri ve doğrusallaştırma, Algılayıcıların doğruluğunu etkileyen faktörler ve ölçüm gürültüsü, Algılayıcılarda elde edilen işaretlerin iyileştirilmesi/işlenmesi, Analog Sayısal dönüştürücüler, Yüksek çözünürlüklü ADC’ler ve uygulamaları, Yazılım algılayıcılar ve esnek üretim sistemleri, sensör uygulamaları.
1- Hanbook modern sensors; physics, designs, and applications, jocab fraden, Springer.http://www.kelm.ftn.uns.ac.rs/literatura/si/pdf/HandbookOfModernSensorsPhysicsDesignAndApplications.pdf
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Benzetim
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte