>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İleri Çelik Yapılar I INS521 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Seval PINARBAŞI ÇUHADAROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çelik yapılarda Yük ve Dayanım Katsayıları ile Tasarım (YDKT) yöntemi ile Emniyetli Dayanım ile Tasarım (EDT) yönteminin arasındaki temel farkları ayırt edebilme
2) EDT ve YDKT’de yük birleşimlerini tanımlayabilme
3) EDT ve YDKT’ye göre çelik çekme elemanlarının analiz ve tasarımını yapabilme
4) EDT ve YDKT’ye göre çelik basınç elemanlarının analiz ve tasarımını yapabilme
5) EDT ve YDKT’ye göre çelik eğilme elemanlarının analiz ve tasarımını yapabilme
6) EDT ve YDKT’ye göre basit çelik çekme birleşimlerin analiz ve tasarımını yapabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek       Orta     Orta
2 Orta Yüksek       Orta     Orta
3 Orta Yüksek       Orta     Orta
4 Orta Yüksek       Orta     Orta
5 Orta Yüksek       Orta     Orta
6 Orta Yüksek       Orta     Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Çelik Yapılar I

Dersin İçeriği

Çelik yapılarda Yük ve Dayanım Katsayıları ile Tasarım (YDKT) yönteminde ana felsefe. Çelik yapılarda Emniyetli Dayanım ile Tasarım (EDT) yönteminde ana felsefe. EDT ve YDKT’te yük birleşimleri. Çelik çekme elemanları için sınır durumları, çekme elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı. Çelik basınç elemanları için sınır durumları, basınç elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı. Çelik eğilme elemanları için sınır durumları, eğilme elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı. Çelik birleşim elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Çelik yapılarda Yük ve Dayanım Katsayıları ile Tasarım (YDKT) yönteminde ana felsefe. Çelik yapılarda Emniyetli Dayanım ile Tasarım (EDT) yönteminde ana felsefe.
2) EDT ve YDKT’te yük birleşimleri.
3) Çelik çekme elemanları için sınır durumları, çekme elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
4) Çelik çekme elemanları için sınır durumları, çekme elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
5) Çelik basınç elemanları için sınır durumları, basınç elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
6) Çelik basınç elemanları için sınır durumları, basınç elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
7) Ara Sınav
8) Çelik basınç elemanları için sınır durumları, basınç elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
9) Çelik eğilme elemanları için sınır durumları, eğilme elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
10) Çelik eğilme elemanları için sınır durumları, eğilme elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
11) Çelik eğilme elemanları için sınır durumları, eğilme elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
12) Çelik eğilme elemanları için sınır durumları, eğilme elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
13) Basit çelik birleşim elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
14) Basit çelik birleşim elemanlarının EDT ve YDKT’ye göre tasarımı.
15) Basit çelik birleşimlerin EDT ve YDTK'ye göre tasarımı.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- . Segui W. T., “Steel Design”, Fourth Edition, Thomson Canada Ltd, 2007.
2- Salmon, C.G., and Johnson, J. E., 1995. “Steel Structures, Design and Behavior”, Third Edition, Harper and Row Publishers.
3- ANSI/AISC 360-10, “Specification for Structural Steel Buildings”, American Institute of Steel Construction, 2010.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte