>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Akarsu Havzası Yönetimi INS501 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mücahit OPAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Akarsu havzasını tanıma ve yönetimi üzerine bilgi sahibi olması

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Akarsular, Akarsu Düzenlemesi ve Buna Bağlı Ekonomik Faydalar. Kırsal Yüksek Nem Etkisinin Değerlendirmesi. Büyük Uluslararası Akarsularda Ortak Izleme Değerlendirmenin Rolü. Sürdürülebilir Havza Yönetimi. Baraj ve Haznelerin Etkileri ve Delta ve Deniz Ekosistemleri Üzerine Sonuçları. Akarsuların Yeraltı ve Kıyı Suları Ile Ilişkileri. Sürdürülebilir Nitelik ve Niceliği Sağlıyacak Uzun Süreli Planlama. Gelişmede Havzaların Entegre Modellemesi. Eylem Planlamasına Sürdürülebilir Yaklaşımlar. Sürdürülebilir Nitelik ve Niceliğe Ilişkin Düzenlemelerin Geliştirilmesi, Uygulanması, Izlenmesi ve Yaptırımları. Kaza Kaynaklı Kirlenmeler Için Önleme, Izleme ve Önlem Yaklaşımları. Toprak Kullanımı Etkileri. Ulusal Strateji ve Yönetmeliklerin Uygulanması. Su Yönetmelikleri Uygulamaları Ile Ilgili Deneyimler. Örnekler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Akarsular, Akarsu Düzenlemesi ve Buna Bağlı Ekonomik Faydalar
2) Kırsal Yüksek Nem Etkisinin Değerlendirmesi
3) Büyük Uluslararası Akarsularda Ortak Izleme Değerlendirmenin Rolü
4) Sürdürülebilir Havza Yönetimi
5) Baraj ve Haznelerin Etkileri ve Delta ve Deniz Ekosistemleri Üzerine Sonuçları
6) Akarsuların Yeraltı ve Kıyı Suları Ile Ilişkileri
7) Sürdürülebilir Nitelik ve Niceliği Sağlıyacak Uzun Süreli Planlama
8) Gelişmede Havzaların Entegre Modellemesi
9) Arasınav
10) Eylem Planlamasına Sürdürülebilir Yaklaşımlar
11) Sürdürülebilir Nitelik ve Niceliğe Ilişkin Düzenlemelerin Geliştirilmesi
12) Uygulanması, Izlenmesi ve Yaptırımları.
13) Kaza Kaynaklı Kirlenmeler Için Önleme, Izleme ve Önlem Yaklaşımları
14) Toprak Kullanımı Etkileri. Ulusal Strateji ve Yönetmeliklerin Uygulanması.
15) Su Yönetmelikleri Uygulamaları Ile Ilgili Deneyimler. Örnekler.
16) Yılsonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bayazıt, M., Su Kaynakları Sistemleri, İ.T.Ü., 1994.
2-
3-
4-
5- Davis and Cornvell, Intr to Environmental Engineering, McGraw Hill, NY, 1991.
6- - Water Resources Management, World Bank, 1993.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15- Ders notları ve uygulamalar
16-
17-
18-
19-
20-

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Model Yapma
5) Benzetim
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte