>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Zemin Dinamiği INS565 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sami ARSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Titreşim hareketi ve dinamik olarak yüklenen zeminlerin özellikleri.
2) Sönümleme katsayısı.
3) Zeminin deprem sırasında davranışı ve zemin sıvılaşması

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İleri Zemin Mekaniği

Dersin İçeriği

Titreşimler, gerilme dalgaları, Dinamik olarak yüklenen zeminlerin özellikleri, dinamik zemin mekaniği laboratuvar deneyleri, dinamik parametreler için arazide yapılan deneyler, Kayma gerilmelerindeki düzeltmeler ve sönümleme katsayıları, Deprem davranışları, istinat yapılarında dinamik yüklemeler, zeminlerin sıvılaşması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Geot. Deprem Müh. Giriş
2) Deprem Mekanizması ve Sismograflar
3) Deprem Büyüklüğü
4) Kuvvetli Yer hareketi
5) Azalım İlişkileri
6) Dinamik Zemin Özellikleri
7) Deprem, zemin ve yapı peryot etkileşimi
8) Arasınav
9) Zemin Sıvılaşması
10) Deterministik Sismik Tehlike Analizi
11) Olasılığa dayalı sismik tehlike analizi
12) Vaka Analizleri - Öğrenci Sunumları
13) Vaka Analizleri - Öğrenci Sunumları
14) Vaka Analizleri - Öğrenci Sunumları
15) Kapanış ve önemli konuların tekrarı
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- NAVFAC 7.03 Soil Dynamics, USA Navy

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Diğer

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte