>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Baraj Planlama ve Tasarımı INS503 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mücahit OPAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenci dersin kapsamındaki konularda problemleri analiz etme ve çözme yeteneği ile, ilgili alanlardaki mühendislik problemlerini tanıma ve formüle etme becerisi kazanmaktadır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Baraj hazneleri planlama ve tasarımı. Hazne denklemi. Verim kapasite-risk ilişkileri. Hidroelektrik enerji üretimi, kurulu güç yük faktörleri. Barajlarda proje riski. Ekonomik analiz ve proje ekonomisi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Baraj hazneleri planlama ve tasarımı.
2) Baraj hazneleri planlama ve tasarımı.
3) Baraj hazneleri planlama ve tasarımı.
4) Hazne denklemi.
5) Hazne denklemi
6) Verim kapasite-risk ilişkileri.
7) Verim kapasite risk ilişkileri
8) Verim kapasite risk ilişkileri
9) Vize Sınavı
10) Hidroelektrik enerji üretimi, kurulu güç yük faktörleri.
11) Hidroelektrik enerji üretimi, kurulu güç yük faktörleri.
12) Barajlarda proje riski.
13) Barajlarda proje riski.
14) Ekonomik analiz ve proje ekonomisi üzerine eğitim.
15) Ekonomik analiz ve proje ekonomisi üzerine eğitim.
16) Yılsonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Erkek C., Ağıralioğlu N.,“Su Kaynakları Mühendisliği”, Beta Yayınları, İstanbul, 2002
2- Erkek C., Ağıralioğlu N.,“Su Kaynakları Mühendisliği Uygulamaları”, Beta Yayınları, İstanbul, 2002
3- Linsley R. K., Franzini J. B., Freyberg D. L., Tchobanoglous G., “Water Resources Engineering”, McGraw Hill Inc., 1992
4- Mays L. W., “Water Resources Handbook”, McGraw Hill İnc., 1992
5- Ders notları ve uygulamalar
6-
7-
8-
9-
10-

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte