>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Betonarmede Davranış ve Hesap Modelleri | INS582 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 8 |
Dr. Öğr. Üyesi HILAL MEYDANLI ATALAY
1) Öğrenciler, çubuk analojisi yöntemini uygulayabileceklerdir.
2) Öğrenciler, farklı ülkelerin tasarım yönetmeliklerinden faydalanabileceklerdir.
3) Öğrenciler, çubuk analojisi yöntemiyle betonarme sistemlerin tasarımını yapabilecektir.
4) Öğrenciler, betonarme yapıların tasarımında yeni yaklaşımları uygulayabileceklerdir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | ||||
2 | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | |||
3 | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | |||
4 | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Giriş, betonarme elemanların davranışı, çubuk analojisi yöntemi, elemanlarda B (süreksizliğin olmadığı) ve D (süreksizliğin olduğu) bölgelerin belirlenmesi ve modellenmesi, Beton basınç çubukları, donatı çekme çubukları düğüm noktalarının tanımlanması ve boyutlandırılması, İlgili yönetmeliklere göre hesap esasları, uygulamalar.
1- 1- Özden, K. “Betonarme ve Öngerilmeli Betonda Davranış ve Hesap Modelleri” İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul, 1992.
2- Ersoy, U. ve Özcebe, G. (2007), “Betonarme”, Evrim Yayınevi, İstanbul.
3- Schlaich, J., Shäfer, K. and Jennewein, M. “Toward a Consistent Design of Structural Concrete,” Special Report, Journal of Prestressed Concrete Institute, 32(3), 74-150, 1987.
4- ACI Committee 318 (2014), “Building code requirements for structural concrete (ACI 318M–14) and commentary”, ACI, 525 pp, Farmington Hills, MI.
5- Eurocode 2 (2004), EN 1992-1-1:2004., Design of Concrete Structures, Part 1: General Rules and Rules for Buildings, 225pp, Brussels, Belgium, 2004.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte