>

Betonarmede Davranış ve Hesap Modelleri

İnşaat Mühendisliği

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Betonarmede Davranış ve Hesap Modelleri INS582 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi HILAL MEYDANLI ATALAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenciler, çubuk analojisi yöntemini uygulayabileceklerdir.
2) Öğrenciler, farklı ülkelerin tasarım yönetmeliklerinden faydalanabileceklerdir.
3) Öğrenciler, çubuk analojisi yöntemiyle betonarme sistemlerin tasarımını yapabilecektir.
4) Öğrenciler, betonarme yapıların tasarımında yeni yaklaşımları uygulayabileceklerdir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek   Düşük   Düşük Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek   Düşük   Düşük Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek   Düşük   Düşük Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek   Düşük   Düşük Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Giriş, betonarme elemanların davranışı, çubuk analojisi yöntemi, elemanlarda B (süreksizliğin olmadığı) ve D (süreksizliğin olduğu) bölgelerin belirlenmesi ve modellenmesi, Beton basınç çubukları, donatı çekme çubukları düğüm noktalarının tanımlanması ve boyutlandırılması, İlgili yönetmeliklere göre hesap esasları, uygulamalar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş, Betonarmede davranış modelleri, genel kavramlar
2) Taşıyıcı sistemler, Taşıyıcı sistem elemanları, Taşıyıcı sistemlerin ön boyutlandırılması, Çubuk analojisi (strut & tie model) kavramına giriş
3) Taşıyıcı sistem elemanlarında B ve D bölgelerinin belirlenmesi, Çubuk modelin oluşturulması
4) Çubuk analojisi kullanılan başlıca yaklaşımlar, ilgili yönetmelikler
5) İç kuvvetlerin hesabı, B ve D bölgelerinin tasarımı
6) Derin kirişlerin çubuk analojisi yöntemi ile tasarımı
7) Kısa Konsolların çubuk analojisi yöntemi ile tasarımı
8) Ara sınav
9) İnceltilmiş uçlu kirişlerin çubuk analojisi yöntemi ile tasarımı
10) Köprü tabliyesinin çubuk analojisi yöntemi ile tasarımı
11) Boşluklu kirişlerin ve boşluklu levhaların çubuk analojisi yöntemi ile tasarımı
12) Çerçeve köşelerinin çubuk analojisi yöntemi ile tasarımı
13) Özel B ve D bölgelerinin tasarımı
14) Öğrenci Sunumları
15) Öğrenci Sunumları
16) Yıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1- Özden, K. “Betonarme ve Öngerilmeli Betonda Davranış ve Hesap Modelleri” İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul, 1992. 2- Ersoy, U. ve Özcebe, G. (2007), “Betonarme”, Evrim Yayınevi, İstanbul. 3- Schlaich, J., Shäfer, K. and Jennewein, M. “Toward a Consistent Design of Structural Concrete,” Special Report, Journal of Prestressed Concrete Institute, 32(3), 74-150, 1987. 4- ACI Committee 318 (2014), “Building code requirements for structural concrete (ACI 318M–14) and commentary”, ACI, 525 pp, Farmington Hills, MI. 5- Eurocode 2 (2004), EN 1992-1-1:2004., Design of Concrete Structures, Part 1: General Rules and Rules for Buildings, 225pp, Brussels, Belgium, 2004.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte