>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hesaplamali Akişkanlar Dinamiği MMK563 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Müslüm ARICI
Prof. Dr. Hasan KARABAY
Prof. Dr. Sinasi ONUR
Prof. Dr. Elif ÖĞÜT
Doç. Dr. Erman ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) denklemlerin ayrıklaştırılmasında kullanılan yaklaşımlar arasındaki farklar
2) nümerik viskozite ve nümerik dispersiyon hatalarını anlayabilme
3) TVD yaklaşımlarını uygulayabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta
2 Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta
3 Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Konveksiyon ve difüzyon, Zamandan bağımsız bir boyutlu Konveksiyon ve difüzyon denklemi, analitik çözümü, Upwind yaklaşımı, daha yüksek mertebeden yaklaşımlar, hibrid yaklaşımı, nümerik difüzyon ve nümerik dispersiyon. Akış alanının hesaplanması. Süreklilik denkleminin gösterimi. Momentum denklemleri basınç gradyeni terimi. Basınç düzeltme denklemlerinin türetilmesi, SIMPLE, SIMPLER ve SIMPLEX basınç düzeltme algoritmaları. Sıkıştırılabilir akışlarda özel zorlukların tanıtılması. Şok ve şokla ilgili konular. Son gelişmeler ve TVD yöntemleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Konveksiyon ve difüzyon denkleminin ayrıklaştırılması
2) Zamandan bağımsız bir boyutlu konveksiyon ve difüzyon denklemi
3) Birinci mertebeden upwind, merkezi farklar ve hibrid yaklaşımı
4) Yüksek Mertebeden Yaklaşımlar
5) Nümerik difüzyon ve nümerik dispersiyon
6) Örnek Uygulamalar
7) Ara Sınav
8) Akış alanının hesaplanması, Süreklilik denkleminin gösterimi
9) Momentum denklemleri basınç gradyeni terimi
10) Basınç düzeltme denklemlerinin türetilmesi
11) SIMPLE, SIMPLEC ve SIMPLEX algoritmaları
12) Şoklar
13) TVD yaklaşımları
14) TVD yaklaşımları
15) Örnek uygulamalar
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sunum/Seminer Hazırlama

4

40%

Ara Sınav

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte