>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Viskoz Akişlar MMK524 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Elif ÖĞÜT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Viskoz akışkanların temel özelliklerini ifade eder.
2) Viskoz akış problemlerinin çözümünde kullanılan yaklaşımları ve metodları kavrar.
3) Süreklilik Denklemini, Navier Stokes Denklemlerini ve Enerji Denklemini çıkartır.
4) Isıl ve hidrodinamik sınır tabaka arsındaki ilişkiyi tanımlar.
5) Yaklaşık integral yöntemlerini ifade eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3                          
4 Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Orta Düşük Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

n

Dersin İçeriği

Sıkıştırılabilir viskoz akışın temel denklemleri, süreklilik, Navier-Stokes ve enerji denklemleri, sınır şartları, boyutsuz parametreler, Newtonien viskoz akış denklemlerinin çözümü, Couette ve kapalı kanal akışları, Poiseuille akış, daimi olmayan akışlar, benzeşim çözümleri, laminer sınır tabakalar ve denklemleri, düşük Reynolds sayısı (sürükleme) akışları, türbülanslı akışa giriş.

Haftalık Ders İzlencesi

1) a
2) a
3) a
4) a
5) a
6) a
7) a
8) a
9) a
10) a
11) a
12) a
13) a
14) a
15) a
16) a

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Model Yapma
4) Benzetim
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte