>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Otomotiv Mühendisliği-teknolojik Konular | MMK541 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 8 |
Prof. Dr. Şeref SOYLU
1) Bilimin temel prensiplerini kullanılarak gerçek dünya problemlerine çözüm üretme yeteneğini geliştirmek.
2) Grup üyeleri ile beraber çalışma, paylaşabilme ve sorumluklarını yerine getirebilme yeteneği geliştirmek.
3) Konvansiyonel taşıtların genel yapısını ve temel çalışma prensiplerini öğrenmek.
4) Hibrit ve elektrikli taşıtların genel yapısını ve çalışma prensiplerini öğrenmek.
5) Taşıtların güç kaynağı, aktarma organları, gövde, direksiyon geometrisi ve sistemleri, süspansiyon sistemi ve fren sistemi gibi temel bileşenlerin çalışma ve tasarım prensiplerini öğrenmek.
6) Taşıtlarda enerji verimliliğini artırma için rejenerasyonlu frenleme ve egzoz enerji geri kazanım yöntemlerini (termoelektrik, turbo-birleştirme, alt-döngü) öğrenmek.
7) Konvansiyonel taşıtlar ile hibrit ve elektrikli taşıtların maliyet, performans ve çevresel etki açısından kıyaslayarak avantaj ve mahsurlarını öğrenmek.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Isı Bilimi Kursları, Makine Dinamiği, Malzeme Mühendisliği
1. Konvansiyonel taşıtların güç kaynaklarının, temel çalışma parametrelerinin, aşırı doldurma sistemlerinin, egzoz gazı arıtma sistemlerinin ve emisyonlarının analizi. 2. Hibrit ve elektrikli taşıtlarda temel tasarımlar, batarya, motor/jeneratör, güç elektroniği bileşenleri ve kontrol sistemlerinin incelenmesi. 3. Genel taşıt modelinin hazırlanması. Yuvarlanma, aerodinamik, acceleration and elevation dirençlerinin incelenmesi. 4. Kinetik enerji geri kazanımı için kullanılan rejenerasyonlu frenleme sistemi ve egzoz gazı enerji geri kazanım için kullanılan turbo-birleştirme, termo-elektrik ve alt-döngü sistemlerinin incelenmesi. 5. Konvansiyonel taşıtlar ile hibrit ve elektrikli taşıtların performans, maliyet, enerji sarfiyatı ve çevresel etki açısından karşılaştırmalı olarak farklı yol ve yük şartlarında incelenmesi. 6. Güç aktarma organları ve modern taşıt kontrol sistemlerinin incelenmesi. 7. Taşıt gövdesi, şase, fren sistemi, direksiyon sistemi ve geometrisi, süspansiyon sistemi ve tekerleklerin incelenmesi.
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte