>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İnsan-bilgisayar Etkileşimi BLM507 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Pınar ONAY DURDU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İnsan bilgisayar etkileşimi temel kavramlarını açıklar
2) Bilgisayar yazılımları için kullanılan arayüzler için kullanıcı merkezli tasarım prensiplerini uygular
3) Kullanılabilirlik testleri hakkında teorik bilgi ve prensiplere ile anlamlı ve güvenilir kullanılabilirlik testleri geliştirebilir
4) Etkileşimli sistem tasarımı süreçlerini uygulama alanında (kullanıcı arayüzü tasarımı ve değerlendirilmesi) verimli bir şekilde kullanır
5) Kullanılabilirlik değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1         Yüksek Düşük Düşük   Orta Yüksek Yüksek
2         Yüksek Düşük Düşük     Yüksek  
3                   Yüksek Yüksek
4         Yüksek         Yüksek Yüksek
5                   Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

İBE, kullanıcı arayüzü, kullanılabilirlik, kullanılabilirlik mühendisliği, arayüz değerlendirme stratejileri, kullanıcı merkezli tasarım,

Haftalık Ders İzlencesi

1) İBE nedir ve neden önemlidir?
2) Etkileşim tasarımı nedir?
3) Etkileşim ve kullanıcı arayüzü
4) Kullanıcı arayüzü ve kullanılabilirlik
5) Kullanılabilirlik ve kullanılabilirlik mühendisliği
6) Kullanılabilirlik ve kullanilabilirlik değerlendirmesi
7) Kullanıcıları anlamak - 1: İnsan, bilgisayar ve etkileşim
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) ARASINAV
10) Tasarımcıları anlamak: Etkileşim tasarım süreci
11) Kullanılabilirliğin yazılım mühendisliği yaşamdöngüsüne entegrasyonu - 1: Gereksinimler, Senaryolar ve Kullanıcı senaryoları
12) Kullanılabilirliğin yazılım mühendisliği yaşamdöngüsüne entegrasyonu – 2: Kullanıcı-merkezli tasarım, birleşik ve çevik süreçler
13) Kullanılabilirliğin yazılım mühendisliği yaşamdöngüsüne entegrasyonu – 3: Kullanıcı-merkezli tasarım ve kullanıcı arayüzü tasarım örüntüleri
14) Kullanıcılar için bilgi sistemi geliştirmede etik kavramlar
15) Örnek vaka çalışmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

30%

Proje

1

40%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte