>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Algoritmalarda İleri Konular YZM501 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hakan GÜNDÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Algoritma tasarım ve analizindeki temelleri kavrayabilir
2) NP-complete kavramını ve bunlara yönelik çözüm çabalarını analiz edebilir.
3) Rastgelelik kavramı ile zor problemlere yaklaşımı öğrenebilir.
4) Akan veriler üzerinde sıfır veya çok az hafıza ile işlem yapılmasını kavrayabilir
5) İç hafızaya sığmayan veri kümeleri üzerinde hesaplama yapmanın yollarını kavrayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Kazanımları
1     Yüksek       Orta         Orta          
2     Yüksek       Orta         Orta          
3     Yüksek       Yüksek         Orta          
4     Yüksek       Yüksek         Orta          
5     Yüksek       Yüksek         Orta          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Algoritmalar üzerinde ileri seviye konuların ele alınacağı ders bir hesaplamanın zaman/yer karmaşıklığını ölçülmesine yönelik metotlar ile başlayacak, arkasından belli başlı algoritmik yaklaşımların tekrarı ve NP-complete kavramı ile devam edecektir. Dersin devamında yaklaşım (approximation) algoritmaları, rastgele algoritmalar, kayan veri (streaming) algoritmaları ve dış-hafıza (external memory) algoritmaları konularında temel kavram ve konular işlenecektir. Bu konular üzerindeki temel veri yapıları da ilgili haftalarda birlikte ele alınacaktır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte