>

Yazılım Mimarisi ve Tasarım Yöntemleri

Yazılım Mühendisliği

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yazılım Mimarisi ve Tasarım Yöntemleri YZM504 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yazılım geliştirme süreçleri tanımlar.
2) Yazılım tasarımı kalıplarını öğrenir.
3) Yazılım gereksinimlerini çözümler ve kullanım senaryoları oluşturur.
4) Nesneye dayalı yazılım tasarımını gerçekleştirir.
5) Yazılım tasarım kalitesini ölçer ve yazılımın eksik yönlerini tespit eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Kazanımları
1 Orta   Düşük       Yüksek         Orta   Orta      
2 Orta   Orta       Yüksek         Orta   Yüksek      
3 Yüksek   Orta       Yüksek         Orta   Yüksek      
4 Yüksek   Orta       Yüksek         Orta   Yüksek      
5 Yüksek   Orta       Yüksek         Orta   Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

•Yazılım Geliştirme Süreçleri •Tümleştirilmiş modelleme dili (UML) •İsteklerin Çözümlenmesi, Kullanım Senaryoları •Nesneye Dayalı Çözümleme, Uygulama Uzayı Modeli •Nesneye Dayalı Tasarım, Yazılım Domeni Modeli •Yazılım Tasarımı Kalıpları •Yazılım Kalitesinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Proje

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte