>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Yönetimi | MHY109 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 6 |
Prof. Dr. Gülşen AKMAN
1) pazarlamanın işletme fonksiyonları içerisindeki yerini tanımlar
2) Çeşitli pazarlama stratejilerini açıklar
3) yeni ürün geliştirme ve pazarlama ilişkisini kurar
4) pazarlama fonksiyonunda dağıtım kanallarının rolünü açıklar
5) Pazarlama karması bileşelnlerini ve uygulamalarını tanımlar
6) pazarlamada tutundurma yöntemlerini açıklar
Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Pazarlama kavramı. Pazarlamanın işletmeler ve toplum açısından önemi, teorik ve disiplinel yönü, diğer disiplinlerle ilişkisi, fonksiyonları. Pazarlama konularını incelemede temel yaklaşımlar. sistem yaklaşımı, Pazarlama çevresi-Pazarlama bilgi sistemi. Tüketici pazarı, alıcı pazarı, üretici, satıcı, hükümet pazarları. Pazarlama bölümlendirme. Pazarlama örgütlenmesi ve planlama. İşletme ve Pazarlama amaçlarının belirlenmesi. Pazarlama programının planlanması. Pazarlamanın değişik alanlarda kullanımı. Pazarlamada stratejik yaklaşımlar. Büyüme ve rekabet stratejileri. stratejik pazarlama yönetimi kavramı. İşletme stratejileri ve stratejik pazarlama planlaması. Durum analizi Pazar analizler, Pazar tahminleri, Rekabet analizi. Pazarlama stratejileri. Ürün programı. Yeni ürün geliştirme süreci. Fiyatlandırma programı. Tutundurma programı Reklam,Satış geliştirme.Dağıtım kanalları ve yapısal özellikleri, dağıtım kanallarının uyumlaştırılması
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte