>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Müşteri İlişkileri Yönetimi | MHY110 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 6 |
Dr. Öğr. Üyesi Yıldız ŞAHİN
1) Bu dersin sonunda öğrenciler hizmet/fiziksel ürün üreten sistemlerde müşteri ilişkilerini oluşturma, yönetme ve sürdürme konusundaki güncel uygulamaları öğreneceklerdir.
2) Çalıştıkları firmalarda başarılı müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarını gerçekleştirebilecek bilgi düzeyine ulaşmış olacaklardır.
3) Müşteri odaklı çalışma prensiplerine ve müşteri beklentilerine uygun çalışmalar gerçekleştirerek firma başarısının arttırılmasına katkıda bulunmaları mümkün olacaktır.
Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Müşteri İlişkileri Yönetiminin temel prensipleri, müşteriler arasındaki farklılıkların anlaşılması, müşteri bilgilerinin toplanması, Müşteri İlişkilerini Geliştirme: Müşteri ilişkileri kavramı ve özellikleri; Müşteri İlişkilerinin Yeni Boyutları: Satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi, Müşteri için değer yaratma; Müşterilerle İletişim: İletişim modeli ve öğeleri, Müşterilerle iletişim biçimleri; Müşteri Hizmeti: Müşteri hizmet kalitesi ve sistemi; müşteri bağlılığı, Müşteriyi Kazanma ve Tutma; yeni müşteri kazanma stratejileri, Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi: Fokus grup görüşmeleri, Danışma panelleri, Kritik olay tekniği, Müşteri ilişkileri anketi, Kıyaslama; Örgütsel Kültür ve Değişim: Müşteri odaklı kültürün yaratılması, Kültür değişimindeki engeller, Müşteri odaklı değişim yönetimi.
1- Jill Dyche, The CRM handbook: a business guide to customer relationship management, Addison-Wesley information technology series, 13th edition, 2008.
2- P. Greenberg, CRM at the Speed of Light (4th edition) McGraw Hill, 2009.
3- C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2009.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
5) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte