>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Biyomedikal Transdüserler BMM506 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Emine BOLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Biyomedikal enstrümantasyonda kullanılan temel kavramları, prensipler ve teknikleri açıklar.
2) İnsan üzerinde ölçülen fizyolojik işaretler hakkında bilgi sahibi olur.
3) İnsan üzerinden yapılan tıbbi ölçüm sistemlerinde kullanılan elektrot ve dönüştürücüler hakkında bilgi sahibi olur.
4) Biyomedikal sistemlerde kullanılan elektronik devreler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Klinik laboratuar ölçüm sistem ve cihazlarını bilir.
6) Dönemlik proje kapsamında, fizyolojik işaretleri ölçen bir enstrümantasyon devresi tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                
2 Düşük                
3 Düşük                
4 Düşük                
5 Düşük                
6 Düşük                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Enstrümantasyon temel kavram ve prensipleri, statik ve dinamik karakteristikler, biyoistatistik, insan-enstrümantasyon sistemi, tıbbi cihazların gelişimi, fizyolojik işaretler, aksiyon potansiyeli, fizyolojik işaretlerin algılanması, elektrotlar ve çeşitleri, EMG, EEG, EKG, EGG, ERG, EOG işaretleri, transdüserler (gerilme ölçerler, piezoelektrik algılayıcılar, kapasitif ve endüktif sensörler, optik algılayıcılar, mikroorganizma algılayıcı ve dönüştürücüleri, radyoaktivite algılayıcı ve dönüştürücüleri), biyopotansiyel yükselteçler, elektrokardiyogram, fonokardiyogram ve diğer kardiyak düzenler, elektromiyogram, elektronörogram, kan basıncı ve nabız ölçümü, doppler ve kan akış ölçmeleri, solunum destek üniteleri, elektroensefalogram.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Enstrümantasyon temel kavram ve prensipleri
2) Statik ve dinamik karakteristikler, biyoistatistik
3) İnsan-enstrümantasyon sistemi, tıbbi cihazların gelişimi
4) Fizyolojik işaretler, aksiyon potansiyeli, fizyolojik işaretlerin algılanması, elektrotlar ve çeşitleri
5) EMG, EEG, EKG, EGG, ERG, EOG işaretleri
6) Transdüserler (aktif ve pasif transdüserler, gerilme ölçerler, piezoelektrik algılayıcılar)
7) Kapasitif ve endüktif sensörler, optik algılayıcılar
8) Mikroorganizma algılayıcı ve dönüştürücüleri, radyoaktivite algılayıcı ve dönüştürücüleri
9) Ara sınav/Değerlendirme
10) Biyopotansiyel yükselteçler
11) Elektrokardiyogram, fonokardiyogram ve diğer kardiyak düzenler
12) Elektromiyogram, elektronörogram
13) Kan basıncı ve nabız ölçümü, doppler ve kan akış ölçmeleri,
14) Solunum destek üniteleri, elektroensefalogram
15) Proje sunumları ve değerlendirmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Tıp Elektroniği, Ertuğrul Yazgan, Mehmet Korürek, İTÜ yayınları, İstanbul, 1996.
2- Elektrik ve Elektronik Ölçmeleri, Prof. Dr. Halit Pastacı, Haliç Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Lord Matbaası, İstanbul, 2010.
3- Algılama ve Ölçme Esasları, Prof. Dr. Sedat Özsoy, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2011.
4- Milli Eğitim Bakanlığı, Biyomedikal Cihaz Teknolojileri, Yapay Solunum (Ventilatör) Cihazları, Ankara, 2012.
5- Milli Eğitim Bakanlığı, Biyomedikal Cihaz Teknolojileri, Biyomedikal Algılayıcı ve Dönüştürücüler, Ankara, 2011.
6- Milli Eğitim Bakanlığı, Biyomedikal Cihaz Teknolojileri, Biyopotansiyel Yükselteçler, Ankara, 2012.
7- Milli Eğitim Bakanlığı, Biyomedikal Cihaz Teknolojileri, Elektrotlar, Ankara, 2011.
8- Medical Instrumentation Application and Design, John G. Webster, John Wiley & Sons, fourth edition, 2010.
9- Handbook of Biomedical Instrumentation, R.S. Khandpur, Tata McGraw Hill Education Private, second edition.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte