>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İleri Anten Teorisi ve Uygulamaları BTM511 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa Hikmet Bilgehan UÇAR
Arş. Gör. Sümeyya İLKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Anten ışınım mekanizmasını, vektör potansiyel ve ışınım integralleri ile açıklar.
2) Anten dizi teorisi ve uygulamalarını tanımlar.
3) Anten çeşitleri, uygulama alanları, ilgili anten parametrelerini (empedans, ışıma diyagramı, kazanç, vs.) tanımlar.
4) Mikroşerit antenlerin hazır bir benzetim programı (CST veya HFSS) yardımıyla sayısal analizi ve tasarımını yapar.
5) Elektromanyetik alan teorisi ve Maxwell denklemlerini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek Yüksek    
2              
3              
4              
5              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Elektromanyetikte Sayısal Yöntemler, Mikrodalga Mühendisliği-I, Mikrodalga Mühendisliği-II

Dersin İçeriği

Anten ışınım mekanizmasının, vektör potansiyel ve ışınım integralleri ile teorik analizi. Anten dizi teorisi (doğrusal ve düzlemsel dizi analizi ve tasarımı). Anten çeşitleri (tel, geniş-bantlı, frekans-bağımsız, açıklık, horn, lens, yansıtıcı ve mikroşerit antenler), uygulama alanları, ilgili anten parametrelerinin (empedans, ışıma diyagramı, kazanç, vs.) incelenmesi. Mikroşerit antenlerin hazır bir benzetim programı (HFSS/CST) yardımıyla sayısal analizi ve tasarımı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Advanced Antenna Theory CA Balanis Wiley
2- Anten Teorisi CA Balanis Nobel Yayıncılık

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Benzetim
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

3

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte