>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Eğitiminde İstatistiksel Yöntemler FBO109 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ömer ACAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Davranış bilimlerinde kullanılan istatistikle ilgili temel kavramları tanımlar.
2) SPSS programını parametrik testlerde kulanır.
3) SPSS çıktısını APA stiline göre rapor eder ve yorumlar.
4) Bir proje dahilinde araştırma sorularıyla ilgili parametrik testleri ve bu testlerin varsayımlarını inceleyebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Düşük   Orta Düşük Düşük     Düşük       Düşük Düşük
2 Orta Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük     Yüksek Düşük     Düşük Düşük
3 Yüksek Orta Orta   Orta Orta Orta     Yüksek Düşük   Düşük Orta Düşük
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Düşük Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe

Dersin İçeriği

Fen eğitimi araştırmalarında elde edilen verilerin değerlendirilmesi için kullanılan istatistik analiz yöntemleri hakkında ve SPSS uygulamalarına ilişkin genel bilgiler. fen eğitimi alanında bir başarı testinin ve tutum ölçeğinin hazırlanmasında geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemleri. Tanımlayıcı İstatistikler, Frekans Dağılımları ve Betimlemesi, Olasılık, Korelasyon Analizi, Regrasyon Analizi, Hipotez Oluşturma ve Hipotez Testi, Örneklem Dağılımı ve Güven Aralığı Tahmini, Hipotez Testinde Hatalar, Uygun İstatistiğin Seçimi, t-testi, F istatistiği, Varyans Analizi (Anova, Manova), Ki-Kare Analiz Yöntemi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin izlencesinin içeriği hakkında bilgi ve öğrencilerin ders içi ve ders dışı faaliyetlerinin tartışılması
2) Fen eğitimi araştırmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemleri(Frekans Dağılımları, t-testi, F istatistiği, Varyans Analizi (Anova, Manova), Ki-Kare Analiz Yöntemi)
3) Fen eğitimi araştırmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemleri (Hipotez Testi, Örneklem Dağılımı ve Güven Aralığı Tahmini, Hipotez Testinde Hatalar
4) Fen eğitimi araştırmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemleri (Korelasyon Analizi, Regrasyon Analizi)
5) Fen eğitimi araştırmalarında araştırmanın yöntemine uygun analiz yöntemi belirleme ve uygulama
6) Fen eğitimi araştırmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemlerinin uygun veriler üzerinde uygulanması
7) Fen eğitimi alanında bir başarı testinin hazırlanmasında geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemleri
8) Ara sınav
9) Fen eğitimi alanında bir başarı testinin hazırlanmasında geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemleri
10) Fen eğitimi alanında bir başarı testinin hazırlanarak geçerlik çalışmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemlerini uygulamak.
11) Fen eğitimi alanında bir başarı testinin hazırlanarak güvenirlik çalışmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemlerini uygulamak
12) Fen eğitimi alanında bir tutum ölçeği hazırlanarak geçerlik çalışmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemlerini uygulamak
13) Fen eğitimi alanında tutum ölçeği hazırlanarak güvenirlik çalışmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemlerini uygulamak
14) Hazırlanan başarı testlerinin tartışılması
15) Dersin değerlendirilmesi
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Uygulamalı Temel İstatistik Yöntemler Özkan Ünver - Hamza Gamgam, 2008 5.baskı
2- İstatistik Analiz Metodları Bilge Aloba Köksal, 2003 Çağlayan Yayınevi
3- Pozitivist Metodoloji Bilimsel Araştırma Tasarımı İstatistiksel Yöntemler Analiz ve Yorum, İrfan Erdoğan Erk Yayınları; İstanbul, 2007
4- İnternet deki bilimsel yayın tarama motorları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Proje

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte