>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğrenmenin Biyolojik Temelleri FBO111 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dersin sonunda öğrenci öğrenmenin fizyolojik bir olay olduğunu ve bunda etkili olan diğer ögeler hakkında fikir sahibi olur.
2) Beyinin öğrenmeyle ilgili yapıları hakkında bilgi sahibi olur.
3) Sinir hücrelerinde iletimi öğrenir
4) Plastisite kavramını ve sinir hücrelerinde işleyişini öğrenir
5) Öğrenmenin sinir hücrelerinde fizyolojik ve fiziksel değişim olduğunu kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                 Yüksek       Yüksek  
2 Yüksek                 Yüksek       Yüksek  
3 Yüksek                 Yüksek       Yüksek  
4 Yüksek                 Yüksek       Yüksek  
5 Yüksek                 Yüksek       Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bireyin genetik öğretilebilirlik-eğitilebilirlik potansiyeli, zeka, genler ve çevre, kalıtsal ve edinilen bilgi, sinir sisteminin gelişimi ve beyin, merkezi ve çevresel sinir sistemi, bölünmeyen sinir hücreleri ve hafıza, protein sentezi ve hafıza arasındaki ilişki, öğrenmenin biyolojik mekanizması, sinaptik plastisiti, impuls hızı ve zeka arasındaki ilişki, stres/sevgi ve protein sentezi ilişkisi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Öğretim teknikleri
2) Hücre
3) Mitoz bölünme
4) Hücre bölünmesi
5) Mayoz bölünme
6) fotosentez
7) Hücre solunumu
8) Sınav
9) Hücre iletişimi
10) Beyin ve sinir sistemi
11) Ekosistem ve ögeleri
12) Organik maddeler
13) Çevresel kirlilik
14) Biyoçeşitlilik ve önemi
15) gelişim biyolojisi
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Campbell Biyoloji / Campbell – Reece, 2006, Palme Yayınevi, Ankara
2- Genel Biyoloji 1ve 2. Cilt - Keeton/Gould, 1999, Palme Yayınevi, Ankara
3- Genetik Kavramlar, 2009, William Klug, Michael Cummings, Palme Yayınevi, Ankara

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte