>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | FBO111 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 8 |
Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT
1) Dersin sonunda öğrenci öğrenmenin fizyolojik bir olay olduğunu ve bunda etkili olan diğer ögeler hakkında fikir sahibi olur.
2) Beyinin öğrenmeyle ilgili yapıları hakkında bilgi sahibi olur.
3) Sinir hücrelerinde iletimi öğrenir
4) Plastisite kavramını ve sinir hücrelerinde işleyişini öğrenir
5) Öğrenmenin sinir hücrelerinde fizyolojik ve fiziksel değişim olduğunu kavrar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Bireyin genetik öğretilebilirlik-eğitilebilirlik potansiyeli, zeka, genler ve çevre, kalıtsal ve edinilen bilgi, sinir sisteminin gelişimi ve beyin, merkezi ve çevresel sinir sistemi, bölünmeyen sinir hücreleri ve hafıza, protein sentezi ve hafıza arasındaki ilişki, öğrenmenin biyolojik mekanizması, sinaptik plastisiti, impuls hızı ve zeka arasındaki ilişki, stres/sevgi ve protein sentezi ilişkisi
1- Campbell Biyoloji / Campbell – Reece, 2006, Palme Yayınevi, Ankara
2- Genel Biyoloji 1ve 2. Cilt - Keeton/Gould, 1999, Palme Yayınevi, Ankara
3- Genetik Kavramlar, 2009, William Klug, Michael Cummings, Palme Yayınevi, Ankara
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte